اخبار اخبار فرهنگی

۲ وظیفه مهم پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، وی با تشکر از سید عباس صالحی زائری رئیس سابق پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: علاوه بر این پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، هیئت علمی فرزانه دانشگاه است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که مرجع اصلی نظارت و سیاست پژوهی است باید متولی فرهنگ کشور باشد و چشم انداز آن در این زمینه تعریف شود زیرا تحقق این تحولات الزامات خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: باید برای رسیدن به این دو هدف تلاش کنیم و البته قابلیت های نظارت و سیاست گذاری فرهنگی نیز در این سازمان وجود دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به کمیته نظارت بر فرهنگی گفت: در دوره های گذشته اتفاقات خوبی افتاده است. خوشبختانه مقدمات تحقق این چشم انداز فراهم شده است و از زحمات همکارانم در گذشته تشکر می کنم، اما باید گام های جدی دیگری برداشته شود.

بخش عمده کار تحقیقاتی باید بین رشته ای باشد

در ادامه این مراسم محسن جوادی – رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات – با تشکر از اعتماد وزیر فرهنگ برای تصدی ریاست سازمان فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: از اقدامات انجام شده تشکر می کنم. دکتر زائری و مدیران قبلی و امیدوارم بتوانم این امانتی را که تا به حال شده است، برآورده کنم.

وی با اشاره به اینکه حجم عمده کار پژوهشی باید فرابخشی باشد، افزود: عمده فعالیت پژوهشکده به صورت پژوهش عملی است و باید به این نکته توجه کنیم که پژوهش باید با حل مشکلات منطبق باشد.

جوادی با تاکید بر اهمیت اقدام بین المللی خاطرنشان کرد: این کار ضروری است زیرا کشورهای دیگر نیز با چالش های مشابهی برای ما مواجه بوده اند و در این زمینه می توانیم از ایده های آنها بهره مند شویم و علاوه بر آن باید راهکارهایی نیز پیدا کنیم تا بتوانیم آنها را ارائه دهیم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: اگر اقدامات پژوهشگاه در خارج از مرزها دیده نشود، نقد خوبی به آنها وارد نخواهد شد و این امر آثار منفی خواهد داشت.

پادکست در حال تحول است

همچنین قاسم الزائری رئیس سابق پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: تلاش کردیم نوسازی جدیدی ایجاد کنیم و پژوهشگاه را به مرحله جدیدی برسانیم و در این دوره که من مسئولیت این پژوهشگاه را بر عهده داشتم. پژوهشکده، فعالیت های گسترده ای انجام شد.

وی با تاکید بر این نکته افزود: در زمینه برگزاری، شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگی پژوهشی را برگزار کردیم که مطابق با استانداردهای جشنواره های بین المللی آمد و سطح برگزاری جشنواره را دوباره برگرداند.

الزائری ادامه داد: همایش ملی مسجد و نظام اجتماعی در ایران را برگزار کردیم و زمینه ای بود که مسجد را از منظر دینی و اداری بررسی کردیم و از نظر اتفاق خوبی بود. دیدگاه مردم در حوزه های علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات.

رئیس سابق پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: در این مدت کرسی پژوهشی مساجد تأسیس شد که یکی از آنها همایش ملی مساجد بود که در حال حاضر شامل حدود 30 جلد کتاب با ایده یک جامعه فراگیر مسجد، چند جلد الان آماده می شود

وی با اشاره به اینکه در این دوره سه همایش پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این همایش ها همایش حقوق و فرهنگ است که با محوریت موضوع سیاست گذاری فرهنگی کشور و در مرحله اخذ مجوز است. 12 جلسه مقدماتی برای این همایش برگزار شد.

زائری درباره دیگر همایش پژوهشکده گفت: همایش ملی سیاست گذاری هنر ایران که پیش از این حدود 11 بار برگزار شده بود از نظر تحولات هنری و سیاست گذاری هنری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سابق پژوهشگاه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: اجرای همایش بین المللی آینده تحولات رسانه ای ایران در حال پیگیری است و حوزه نوظهوری که با آن مواجه هستیم حوزه پادکست است که بررسی ها نشان می دهد. . اتفاقی که در این حوزه می افتد این است که ما یک انقلاب آرام هستیم.

وی افزود: در حوزه پادکست رویداد buzz برگزار کردیم و هدف ما در این رویداد حمایت از پادکست های فکر محور بود و از 6 ایده حمایت شد.

الزائری گفت: ما چهار سمینار از بعث تا بعث برگزار کردیم که به کار گروه ها و فرقه های مختلف کشور با هم می پرداخت.

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات، در راستای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با «بنیاد» آغاز کرد. موضوع» به عنوان موضوع اصلی آن. مهم ترین هدف پژوهشگاه، پژوهش در چارچوب وظایف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شناخت تنگناها و مشکلات این حوزه وسیع، شناسایی توانمندی ها و توانمندی ها و ارائه راهبردهای مناسب است. و راهکارهایی برای حل مشکلات و توسعه و توسعه توانمندی ها در مسیر تعالی فرهنگی برای کشور که در سند چشم انداز منعکس شده است.

تبلیغات بنری