اخبار اخبار سیاسی

ناامیدی نتانیاهو و افزایش نگرانی در اسرائیل

تبلیغات بنری


به گزارش توژال به نقل از خبرگزاری فارس: مقامات رژیم صهیونیستی می گویند با ادامه حملات حزب الله به حیفا و احتمال توقف 70 درصدی خروج کشتی های باری به اسرائیل، در حال بررسی انتخاب بندر جایگزین در این کشور همسایه هستند.

Calcalist در گزارشی درباره پیامدهای تشدید حملات حزب الله گفت: بندر ایلات در اثر حملات حوثی ها فلج شد و اکنون طوفان حملات حزب الله به حیفا یک مسیر تجاری دریایی سریع را باز کرده است که می تواند کشتی ها را از بندر فرار کنند. ” در بندر حیاتی حیفا در شمال اسرائیل

بر اساس این گزارش، نگرانی در اسرائیل افزایش یافته است که موشک های حزب الله لبنان بندر حیفا به ویژه اسکله کشتی که دروازه دریایی اصلی تجارت اسرائیل با جهان است را هدف قرار دهد و واردات کالاهای اساسی به اسرائیل را تهدید کند. رژیم صهیونیستی عمدتاً برای تجارت اقتصادی متکی به دریا است و رژیم غاصب صهیونیستی دارای 8 بندر از جمله حیفا، اشدود، تل آویو، ایلات، الخادر (حضره)، عسکلان، یافا و ویدان (بندر) است. عکا) اما وقتی صحبت از بنادر مورد استفاده دشمن صهیونیستی برای خدمات تجاری و حمل و نقل دریایی می شود، به سه بندر ایلات، حیفا و اشدود اشاره می شود.

وضعیت این بنادر در اسرائیل با توجه به جنگ ناپایدار است. از آغاز طوفان الاقصی و متعاقب آن جنگ غزه، از بندر ایلات در منتهی الیه جنوب اسرائیل تا اشدود در نزدیکی نوار غزه و حیفا در شمال و نزدیک لبنان، مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته اند. روز گذشته، جناح های مقاومت شاهد گسترش حملات حزب الله علیه پایگاه های نظامی در حیفا و تشدید تهدیدات علیه بندر این شهر، کریدور اصلی واردات کالاهای اساسی به اسرائیل و احتمال توقف 70 درصدی ورود آنها بود. کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل حرکت می‌کردند، دولت نتانیاهو را بر آن داشت تا طرحی جایگزین بر اساس استفاده از بنادر ارائه شده توسط یک کشور همسایه پیشنهاد کند.

نتانیاهو ناامید شد. اسرائیل در محاصره است

زیرساخت های اشدود برای پهلوگیری هیچ کشتی مناسب نیست/اسرائیل با کمبود مواد غذایی مواجه است

این روزنامه اسرائیلی نسبت به عواقب از دست دادن توانایی اسرائیل برای واردات بیشتر کالاهای حیاتی در صورت تصمیم حزب الله برای هدف قرار دادن بندر حیفا در دریای مدیترانه هشدار داد. نویسنده گزارش تاکید کرد: بندر اشدود دومین بندر بزرگ (دریای مدیترانه) به دلیل ظرفیت محدود پذیرش کانتینر نمی تواند جایگزینی برای بندر حیفا باشد و بنابراین مانع ورود کشتی ها به حیفا می شود. منجر به تأخیر قابل توجهی در لنگر انداختن کشتی ها در بندر اشدود و کمبود مواد غذایی خام به ویژه در اسرائیل می شود.

در این گزارش به سناریویی وحشتناک اشاره شده است که در آن اسرائیل می‌ترسد که موشک حزب‌الله به کشتی باری در بندر لنگر انداخته باشد که نشان می‌دهد حرکت کشتی‌ها از بندر حیفا به حیفا متوقف شده است. در روزهای اخیر با توجه به جدیت و حساسیت واقعیت گزارش شده است که اگرچه بندر حیفا و تأسیسات آن توسط سامانه‌های امنیتی و حفاظت در برابر حملات موشکی محافظت می‌شود، اما سخنگویان ارتش اشغالگر تأیید می‌کنند که کارایی این سامانه‌ها قابل تضمین نیست. این روزنامه همچنین گزارش داد که بین نهادهای اقتصادی مربوطه در اسرائیل اتفاق نظر وجود دارد که کافی است یک موشک به بندر حیفا اصابت کند تا حرکت کشتی ها به سمت آن کاملا متوقف شود و آنها مجبور به بازگشت به آن شوند. این بندر به سمت اشدود و بندر جنوبی در مجاورت آن حرکت می کند.

نتانیاهو ناامید شد. اسرائیل در محاصره است

حزب الله سابقه فلج کردن حیفا را دارد

در نشانه ای مبنی بر اینکه ترس اسرائیل به واقعیت تبدیل شده است، Calcalist تأیید کرد که شرکت های کشتیرانی ایتالیایی سفر به بندر حیفا را بر اساس دستورالعمل های گارد ساحلی ایتالیا متوقف کردند. این روزنامه یادآور شد که موشک پرتاب شده توسط حزب الله در جنگ دوم لبنان در سال 2006 منجر به کشته شدن 8 کارگر در یک کارگاه در نزدیکی بندر حیفا شد. این گزارش ادامه می دهد که مطالعه ای توسط کالج امنیت ملی اسرائیل با همکاری دانشگاه حیفا در سال 2017 تهیه شده است. در سال 2009 به نتیجه قطعی رسیدم که اگر کار در بندر حیفا به دلیل هدف قرار گرفتن توسط موشک متوقف شود، اشدود و این بندر نمی تواند جایگزینی برای بندر حیفا باشد، زیرا بندر اشدود و بندر جنوب در مجاورت آن به گونه ای طراحی نشده اند که توانایی پذیرش کالاهای وارداتی به اسرائیل را داشته باشند.

نتانیاهو ناامید شد. اسرائیل در محاصره است

کالکالیس ادامه داد: در پی فلج شدن بندر ایلات در دریای سرخ (جنوب فلسطین اشغالی) به دلیل محاصره گروه حوثی یمن با هدف توقف کشتی های عازم اسرائیل، باری بر دوش بنادر حیفا و اشدود افزایش یافت و این گروه افزایش یافت، به ویژه که این گروه توقف حملات خود به اسرائیل را با پایان دادن به جنگ نسل کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه مرتبط می دانست و این روزنامه گزارش می دهد که اسرائیل بیم آن را دارد که خدمه کشتی های تفریحی خارجی از خودداری کنند. برای آمدن به بنادر اسرائیل حتی اگر شرکت های مالک این کشتی ها تصمیم بگیرند که به حمل و نقل کالا به بنادر اسرائیل ادامه دهند.

اسرائیل تلاش می کند تا به خارجی ها در مورد امنیت بندر اطمینان دهد

کالکالیست افزود: دولت اسرائیل به وزارت حمل و نقل موظف شد تا در راستای اطمینان بخشیدن به خدمه، دستورالعمل هایی را در خصوص مکانیسم ها و تجهیزات امنیتی و حفاظتی در بنادر صادر کند خدمه کشتی از این دستورالعمل ها مطلع خواهند شد.

این روزنامه همچنین با اشاره به تاثیر وضعیت امنیتی بر حرکت کشتی ها به اسرائیل، فاش کرد که ورود کشتی های خارجی که برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده بودند، عملا به بنادر اسرائیل متوقف شده اند و پیش بینی می شود این کشتی ها در سال 2025 به اسرائیل باز نگردند. «منو» پروازهای خود را از حیفا به حالت تعلیق درآورد و گزارش داد که این وزارتخانه به نقل از تادوک ردکر، مسئول بندری در وزارت حمل و نقل اسرائیل، طرحی را آماده کرده است که بر اساس آن 70 درصد. کشتی‌های باری دریایی که عازم اسرائیل هستند متوقف می‌شوند، اسرائیل باید از بنادر کشور همسایه استفاده کند.

حمل و نقل هوایی به اسرائیل گران تر می شود

در همین راستا روزنامه اقتصادی «مارکر» گزارش داد که هزینه حمل و نقل هوایی کالا در اسرائیل 30 درصد افزایش یافته است زیرا اکثر شرکت های حمل و نقل هوایی خارجی به دلیل وضعیت امنیتی سفر به اسرائیل را متوقف کرده اند. به نوشته این روزنامه، شرکت های وارداتی هم اکنون از خدمات خطوط هوایی اسرائیل برای حمل و نقل کالا استفاده می کنند. 75 درصد از مواد غذایی وارد شده به اسرائیل در سال گذشته از طریق بنادر حیفا وارد اسرائیل شد و تنها 25 درصد از طریق بندر اشدود در طول جنگ غزه، تشدید جنگ در شمال، بهبود نیافت. و بسته شدن بنادر اسرائیل با کمبود 75 درصدی واردات مواد غذایی مواجه است، در حالی که حملات گروه انصارالله (حوثی ها) به کشتی ها در سواحل دریای سرخ حمله کردند و حرکت بندر ایلات و فعالیت های بسیاری از شرکت های کشتیرانی بین المللی در اشدود به دلیل افزایش قیمت بیمه ها نیز بامداد دوشنبه از شنیده شدن 7 انفجار در این منطقه همزمان با موج جدید سیل خبر داد.

تبلیغات بنری