اخبار اخبار ورزشی

دنیا از برد نوجوان ایرانی مقابل قهرمان پینگ‌پنگ المپیک شگفت‌زده شد

تبلیغات بنری


وی در گفت و گو با جمیل لطف الله نسبی، اقتصاددان ایرانی، درباره تاریخ سازی بنیامین فرجی در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل چین و قهرمانی وی در مسابقات جهانی و المپیک گفت: بنیامین با ارائه یک بازی خوب و شجاع توانست قهرمان المپیک و جهان شود. و عملکرد شجاعانه بازی جسورانه ای که فراتر از سال های او بود و رنکینگ جهانی برای شکست دادن داشت. این یک اتفاق بسیار بزرگ برای تنیس روی میز ایران بود. آینده بنیامین بسیار روشن است. البته باید برنامه ریزی شود و بتوانیم سطح فنی آن را ارتقا دهیم و همین روند رو به افزایش را ادامه دهیم.

وی درباره عملکرد نوشاد عالمیان در این رقابت ها خاطرنشان کرد: دیدارهای نوشاد بسیار نزدیک بود و او با اختلاف یک میلی متری مقابل حریف خود شکست خورد. او می توانست در اولین دیدار مقابل حریف چینی پیروز شود. نوشاد در دیدارهای اول و سوم بهتر از حریف خود بود اما متأسفانه بازی را واگذار کرد. بازی بسیار نزدیکی با حریف دوم بود اما با اینکه خیلی خوب بازی کرد اما در هر دو مسابقه شکست خورد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: اگر نوشاد در بازی دوم پیروز می شد و ما 2 بر صفر پیش بودیم، امکان شکست چین وجود نداشت زیرا شرایط روحی و روانی نوشاد در بازی دوم کاملا متفاوت بود. تیم در مقابل حریف چینی، تیم ما عقب افتاد و این تاثیر روانی زیادی روی حریف چینی گذاشت، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

لطف الله نسبی: جهان از پیروزی نوجوان ایرانی مقابل قهرمان پینگ پنگ المپیک شگفت زده شد.

وی ادامه داد: پیروزی بنیامین مقابل قهرمان جهان، انتظارات پینگ پنگ بازان ایرانی را بالا برد، اما باید هر بازیکنی را با توجه به توانایی هایش بسنجیم. توانایی‌ها و سیستم‌های بازی بنیامین با توانایی‌های نوشاد متفاوت است و بنیامین قطعاً می‌تواند با گروهی از بازیکنان به راحتی برخورد کند در حالی که نوشاد با آنها مشکل دارد یا ممکن است برعکس باشد. بنیامین هنوز راه درازی در پیش دارد و نباید روی این برد استراحت کند، امیدوارم به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد و به اتفاقات بهتری دست یابد.

لطف الله نسبی یادآور می شود: جهان از پیروزی بنیامین بر قهرمان جهان و المپیک شگفت زده شد. این یک رویداد بسیار بزرگ برای ما است زیرا فرجی مقام اول جهان را کسب کرد. کاری که بنیامین انجام داد، بسیاری از بزرگان پینگ پنگ دنیا آرزوی آن را داشتند اما نتوانستند انجام دهند، اما فرجی توانست در یک مسابقه بسیار خوب و عالی در زمین اول بزرگسالان به آن برسد.

وی گفت: قطعاً در دنیای تنیس روی میز شگفتی وجود دارد و چین در رسانه های خود بازتاب گسترده ای از باخت وانگ چوکین مقابل بنیامین دریافت کرد و حتی شبکه های تلویزیونی این کشور نیز به طور خاص شکست قهرمان خود را در برابر یک قهرمان 14 ساله منعکس کردند. نوجوان پیر ایرانی

تبلیغات بنری