اخبار اخبار تکنولوژی

قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، کارشناسان و مسئولان حوزه ارتباطات بر این باورند که بیشتر انتقادات کاربران ناشی از شبکه اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه است چرا که فشار زیادی را تحمل می کند و شبکه ارتباطی ثابت خانگی قادر نیست. برای ارائه سرعت های بالا و خدمات با کیفیت بالا.

از این رو توسعه و تکمیل پروژه فیبر نوری به عنوان راهکاری برای ارتقای بیش از پیش زیرساخت های ارتباطی مورد توجه قرار گرفت.

با توجه به اهمیت این موضوع، حمایت های مالی مناسبی از سوی مسئولان دولتی از جمله شهید سید ابراهیم رئیسی در طول سه سال گذشته برای پیشبرد این موضوع در نظر گرفته شده است که می توان به ایجاد صندوق توسعه فیبر نوری اشاره کرد. به همین دلیل بسیاری از شهرهای کشور دارای این فناوری با کمک شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از جمله شرکت مخابرات ایران می باشند.

بسیاری از کاربرانی که به این فناوری دست یافتند و تحت پوشش آن قرار گرفتند، توانستند به سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه دست یابند، چیزی که وزیر ارتباطات بارها به آن اشاره کرد.

در همین راستا، عیسی زربور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با انتشار مطلبی در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی، گزارشی از خدمات و رویه های هزار روزه مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه ارائه کرد. دولت و بیان کرد: کار در 600 شهر آغاز و در 150 شهر به پایان رسید.

وی افزود: نزدیک به 8 میلیون خانواده و شرکت تحت پوشش قرار گرفته اند و سرعت اینترنت ثابت قابل ارائه به کاربران در این شهرها 10 برابر شده است.

زری پور همچنین تایید کرد که تعداد مشترکان فیبر نوری دو برابر شده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال