اخبار اخبار فرهنگی

آیین چهلم و نکوداشت محمدعلی بهمنی برگزار شد

تبلیغات بنری


مراسم تشییع پیکر چهلم محمدعلی بهمنی برگزار شد

به گزارش روزنامه توژال خبرگزاری شعر ایران-ترنا: مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت استاد محمدعلی بهمنی به همت دوستان و علاقه مندان در پشت بام بوستان کتاب تهران برگزار شد. این مراسم با حضور چهره های مطرح ادبیات، موسیقی و سینما برگزار شد که طی آن هنرمندان با اجرای اشعاری از محمدعلی بهمنی و موسیقی های مختلف یادی از این شاعر بزرگ کردند.

این مراسم با شعرخوانی برخی از اهالی هنر و ادب از جمله امیر ارگینی، علی رضا بدیعی، بهروز رضوی، مجده لواسانی، امید صباگنو، عبدالجبار کاکایی، نیما تقفی، سعیده موسوی زاده، محمد سعید میرزایی، امیر مرز برگزار شد. ، وطب آرزو سبزواری قهفرخی، و فاطمه زینلی، حنا حاجی فر، جواد ضمیری و مصطفی رحماندوست. هر کدام از این هنرمندان اشعاری از استاد بهمنی و یا آثار خود را به یاد او خواندند.

در ادامه مراسم چهلمین یادواره محمدعلی بهمنی، همسر این شاعر پرآوازه پروانه میرعلی به روی صحنه رفت و از اداره فرهنگ و ارشاد بندرعباس و تهران قدردانی کرد. وی ضمن اشاره به اینکه این مراسم به نام محمدعلی بهمنی برگزار شد، تاکید کرد که این مراسم در واقع تجلیل از همه اصحاب فرهنگ، ادب و هنر ایران است. وی همچنین از حضور گرم و صمیمی خانواده بزرگ هنرمندان ایران در این کنسرت قدردانی کرد و افزود این همراهی نشان از احترام و ارادت عمیق هنرمندان به یکدیگر است.

در پایان این مهمانی سمانه نینی، مدیر اجرایی این مراسم از پروژه خیریه «مهربانگ» رونمایی کرد. این طرح با همکاری موسسه خیریه راهبویان بنی آدم و با هدف جمع آوری کتاب و اهدای آن به کتابخانه های زندان ایجاد شده است. گزارش دقیق عملکرد این پروژه در سایت Weightless منتشر خواهد شد.

نینی در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت های خیرخواهانه و حمایتی استاد محمدعلی بهمنی نیز اشاره کرد و از زحمات ایشان با همکاری موسسه طلوع بنشان برای انتشار مجموعه شعر «هس خیابان» که مجموعه ای است قدردانی کرد. کارتون های بهبود یافته اشعار. به گفته نائینی، این اقدام دریچه جدیدی را به روی این افراد باز کرد و به آنها فرصت داد تا هنر و تجربیات خود را بیان کنند.

تبلیغات بنری