اخبار اخبار تکنولوژی

تشکیل نهاد جدید برای رسیدگی به شکایات علیه فیس‌بوک، تیک‌تاک و یوتیوب

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، این موسسه با حمایت هیئت نظارت بر پلتفرم متا و تایید شده توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه ای ایرلند، بر اساس قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا به عنوان نهاد حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه عمل خواهد کرد.

تاکنون، افراد و سازمان‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، گزینه‌های محدودی برای به چالش کشیدن تصمیمات محتوایی که توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته می‌شود، بدون مراجعه به دادگاه داشته‌اند.

این نهاد جدید که مرکز تجدیدنظر اروپایی نام دارد، قبل از پایان سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در ابتدا پرونده های مربوط به فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب را بررسی خواهد کرد و به تدریج پلتفرم های رسانه های اجتماعی بیشتری را پوشش خواهد داد.

توماس هیوز، مدیر اجرایی سازمان، مدیر اجرایی سابق آزادی بیان گفت: «ما از کاربران می‌خواهیم که حق انتخاب شکایت به نهادی را داشته باشند که مستقل از دولت‌ها و شرکت‌ها و تضمین شده است که منصفانه و بی‌طرف باشد.» گروه ماده 19. خط‌مشی‌های محتوای پلتفرم‌ها متمرکز هستند.

در بیانیه آمده است که بدنه جدید با تیمی از کارشناسان، هر مورد را ظرف 90 روز بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا تصمیمات پلتفرم ها با خط مشی های محتوایی آنها مطابقت دارد یا خیر.

سخنگوی کمیسیون اروپا، توماس رگنیر، گفت: «ما از تأیید نهادهای مستقل جدید توسط رگولاتور ایرلندی استقبال می‌کنیم، ما از توسعه مؤثر و یکنواخت این سیستم در سراسر اتحادیه اروپا برای ارائه حقوق آنلاین قوی‌تر برای همه کاربران بلوک حمایت خواهیم کرد.»

مرکز استیناف اروپایی مستقر در دوبلین، که کمک مالی یکباره از هیئت نظارت متا دریافت کرده است، با هزینه هایی که به ازای هر مورد از شرکت های رسانه های اجتماعی دریافت می شود، تامین می شود. کاربرانی که شکایت می کنند هزینه اندکی پرداخت می کنند که در صورت تصمیم گیری به نفع آنها بازپرداخت می شود.

با این حال، طبق مفاد قانون خدمات دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین ممکن است از تعامل با این نهاد حل اختلاف خودداری کنند و این نهاد صلاحیت اعمال جریمه برای حل و فصل اختلافات الزام آور بین طرفین را ندارد.

به گزارش رویترز، مرکز استیناف اروپایی هیئت مدیره ای متشکل از هفت مدیر غیرموظف خواهد داشت.

تبلیغات بنری