اخبار اخبار سیاسی

هشدار سازمان ملل نسبت به بحران بزرگ آوارگی در لبنان و انتقاد از رژیم صهیونیستی

تبلیغات بنری


به گفته فیلیپو گراندی، کارشناس اقتصادی ایرانی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در سفر روز یکشنبه خود به بیروت گفت: نمونه‌های بسیاری از نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در نحوه انجام حملات هوایی اسرائیل وجود دارد که به تخریب یا آسیب رساندن آن منجر شده است. غیرنظامیان.» زیرساخت ها، حملات هوایی که جاده بین لبنان و سوریه را بسته بود، مانعی برای غیرنظامیانی ایجاد کرد که سعی در فرار به سوی امن داشتند.

به گزارش بولتن، گراندی گفت: از کشورهای حامی می خواهیم برای حل بحران انسانی لبنان حمایت مالی کنند. حدود 40 درصد از مبلغ درخواستی تاکنون پرداخت شده است.

وی تاکید کرد که لبنان به دلیل تشدید حملات هوایی اسرائیل شاهد یک بحران بزرگ آوارگی است.

دو کارمند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند. افزایش حملات و شروع اخیر عملیات زمینی «محدود» در لبنان، ساکنان جنوب و حتی پناهجویان سوری در لبنان را مجبور به عبور از مرز و فرار به سوریه کرده است.

رژیم صهیونیستی اخیراً عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داده و حملات تهاجمی خود را به مناطقی در جنوب لبنان آغاز کرده است. این حملات همچنان ادامه دارد و صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه 15 اردیبهشت ماه یک منطقه مسکونی در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شد. در پاسخ به این جنایات، حزب الله لبنان حملات متعددی را به مناطق مختلف فلسطین اشغالی انجام داد.

تبلیغات بنری