اخبار اخبار فرهنگی

«شروع ناگهانی» فرزانه کابلی در تالار وحدت

تبلیغات بنری


این هنرمند که سال هاست در استان های مختلف کشور روی اجرا و تحقیق در مورد حرکات موزون کار می کند، درباره جدیدترین اجرای خود به توژال گفت: این برنامه شامل حرکات موزون ویژه بانوان است که در روزهای 26 و 27 اجرا می شود. مهر در تالار وحدت.

وی یادآور شد: بعد از 5 سال که آخرین کارم را با زحمت و تلاش فراوان ارائه کردم، خوشبختانه فرصتی پیش آمد تا دوباره با اعضای گروهم روی صحنه بروم. طبیعتاً در این سال ها کار من با سختی های مختلفی همراه بود، اما خوشحالم که ثمره زحمات اعضای گروه را می بینم زیرا برای اجرای این کار زحمت کشیدند.

کابلی که همواره بر حفظ رقص های محلی ولایات مختلف کشورمان تاکید داشته است، افزود: تلاش زیادی کرده ام تا به آئین ها و سنت های بسیار غنی خود توجه کنم. باید تاکید کنم که من خیلی خیلی ایرانی هستم و به این افتخار می کنم. با اینکه شرایط خیلی خوبی برای کار در کشورهای دیگر داشتم و کار در خارج از کشور خیلی راحت تر بود، اما هیچ وقت دوست نداشتم در جایی غیر از کشورمان کار کنم.

وی ادامه داد: همیشه دوست داشتم برای مردم سرزمینمان و جوانانمان که متأسفانه کمتر با لباس های محلی و سنت های محلی ما آشنا هستند، تلاش کنم تا اینجا بمانند و این هنر را زنده نگه دارند.

کابلی که علاوه بر کارگردانی و طراحی کار، طراحی لباس را نیز بر عهده دارد، در این زمینه توضیح داد: معمولاً به دلیل زیبا بودن و زیبا بودن لباس های محلی، طراحی لباس های محلی را انجام نمی دهم، بلکه سعی می کنم بیشتر آنها را بسازم. زیبا گاهی در استان های دور نوار و پارچه برای لباس های محلی تهیه می کنم و این عشق من است که هر بار برای اجرای آثارم موسیقی و لباس های مختلف از استان های کشورمان را به مخاطبانم ارائه کنم.

وی بر تلاش خود برای آشنایی بیشتر مخاطبان با حرکات و موسیقی محلی کشور تاکید کرد و افزود: قبل از اجرای هر قطعه توضیحاتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهم تا با آداب و رسوم آن منطقه آشنا شوند.

کابلی با ابراز خرسندی از استقبال مردم از این برنامه افزود: رزرو تالار الوحده را از سال گذشته شروع کردم و در 27 مهر ماه ما را بردند، اما استقبال آنقدر زیاد بود که بعداً 26 مهر را اضافه کردند.

لازم به ذکر است، برنامه «شروع ناگهانی» روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 7 مهرماه ساعت 2 بعدازظهر در تالار الوحده برگزار می شود و فروش بلیت از طریق سایت کنسرت ایران انجام می شود.

تبلیغات بنری