اخبار اخبار تکنولوژی

تمرینات فوق‌العاده برای سالمندان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، ورزش های اصلاحی در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت است و گاهی افراد با نزدیک شدن به دوران سالمندی با مشکلات مختلفی مانند کمبود انرژی، افزایش وزن، کاهش انعطاف پذیری و دردها و ناراحتی های مختلف در بدن مواجه می شوند. .

سالمندان می توانند با انجام تمرینات اصلاحی مناسب سلامت خود را بهبود بخشند و فعال تر زندگی کنند. ورزش و انجام حرکات اصلاحی برای افراد مسن بسیار مفید است و به آنها کمک می کند تا از آسیب های جسمی جلوگیری کنند.

بر اساس این مقاله که توسط علی شعبانی فرد کارشناس حرکات اصلاحی تهیه و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی به اقتصاددان ایرانی ارائه شده است: این تمرینات شامل تمرینات تقویتی، تعادلی و انعطاف پذیری و همچنین تمرینات تنفسی می باشد و با انجام این تمرینات ماهیچه ها قوی تر می شوند و بدن انعطاف پذیرتر می شود. خطر زمین خوردن و صدمات فیزیکی افزایش می یابد، بنابراین ورزش اصلاحی برای افراد مسن یک راه اثبات شده برای حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی آنها است.

انواع تمرینات اصلاحی برای سالمندان

تمرینات قلبی

تمرینات قلبی به افراد مسن کمک می کند تا قلب و عروق خونی را تقویت کرده و اندازه قلب را افزایش دهند. این نوع ورزش ها شامل مواردی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا می شود.

تمرینات استقامتی

تمرینات استقامتی به تقویت عضلات و افزایش استقامت آنها کمک می کند. این نوع ورزش شامل تمرینات بر اساس وزن بدن و استفاده از وسایل ورزشی می باشد.

تمرینات انعطاف پذیری

تمرینات انعطاف پذیری به افراد مسن کمک می کند تا انعطاف پذیری خود را افزایش دهند. این نوع تمرینات شامل پیلاتس و یوگا است.

پیلاتس

تمرینات پیلاتس به تقویت عضلات اصلی بدن و افزایش انعطاف پذیری آنها کمک می کند.

یوگا

یوگا ورزشی است که به افراد مسن کمک می کند تا انعطاف پذیری خود را بهبود بخشند، استرس را کاهش دهند و تمرکز ذهنی را افزایش دهند.

مزایای حرکات اصلاحی

– افزایش و بهبود فعالیت و عملکرد عضلات

– افزایش انعطاف بدن

– هماهنگی بین اعصاب و عضلات

– افزایش ثبات مفصل

– بهبود الگوهای حرکتی

– کاهش آسیب های اسکلتی و عضلانی

– اصلاح عدم تعادل عضلانی

– بهبود عملکرد عضلات بدن

تبلیغات بنری