اخبار اخبار فرهنگی

ارکستر ملی در حضور کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران نواخت

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، محمد الهیاری فومینی – مدیرعامل بنیاد رودکی – شامگاه شنبه 23 مهرماه پیش از اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران در تالار مرکزی ساری گفت: الف. بررسی و نمایش عکس هایی از آرشیو بنیاد فرهنگی رودکی و ارکستر ملی ایران، هنرمندان این ارکستر در تمامی ادوار انقلاب اسلامی حضور پررنگی برای پاسداشت ارزش های انقلاب و القای مفاهیم آن داشتند. .

وی افزود: همچنین تصاویری از حضور هنرمندان ارکستر ملی در جبهه های دفاع مقدس و اجرای موسیقی برای مجاهدین وجود دارد که نشان دهنده این است که هنرمندان همیشه همراه جامعه بوده اند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی به حضور ارکستر ملی ایران در ساری به مناسبت دومین اجلاسیه ملی 14 هزار و 500 شهید مازندران اشاره کرد و گفت: این استان همواره مهد هنرهای مختلف به ویژه موسیقی بوده است. و هنرمندان مشهوری داشته که صدای هنر طبرستان هستند و به استان های دیگر و خارج از مرزهای ایران رسیده اند.

الهیاری فومنی گفت: مفتخریم که ارکستر ملی ایران تحت حمایت کنگره ملی شهدای مازندران قطعات جدیدی را در این استان اجرا می کند و بخشی از برنامه های این همایش را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: از فرمانده سپاه کربلای مازندران تشکر می کنم که با زبان هنر، موسیقی و ارکستر ملی ایران مفاهیم ارزشمندی را در جامعه القا کردند تا صدای اجلاسیه شهدا با هنر نوازندگان طنین انداز شود. مردم می توانند قطعه ارکستر ملی ایران را بشنوند و در خاطره جامعه می ماند.

وی ادامه داد: حضور استاندار مازندران برای تماشای این اجرا امری ارزشمند و نشان دهنده علاقه به هنر در ساختار اداری این استان است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی خاطرنشان کرد: این برنامه در دوران محمدمهدی اسماعیلی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسید. فرهنگ و ارشاد اسلامی.

تبلیغات بنری