اخبار اخبار ورزشی

منبع: فدراسیون تکواندو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان امروز (یکشنبه) در کره جنوبی در حالی به پایان می رسد که رادین زینلی وزن 68 کیلوگرم پس از یک دور استراحت، «ماریو سمده» از ایران آخرین نماینده ایران محسوب می شود. پورتوریکو در دو راند شکست خورد. در مبارزه بعدی با جئون هیونک لی از کره جنوبی روبرو شد.

جدال تکواندوکاران که شاید سرنوشت مسابقات را رقم بزند با برتری حریف کره ای در دور اول با نتیجه 7 بر 6 دنبال شد. زینالی در دور دوم حریف خود را شکست داد و با نتیجه 17 بر 4 پیروز شد و به دور سوم راه یافت. همچنین در این دور نماینده کشورمان عملکرد بهتری از حریف خود داشت و در حالی که این رویارویی با نتیجه 6 بر 5 به سود زینلی به پایان رسیده بود داور به زینالی اخطار فرار از مسابقه داد، اخطاری که به اشتباه صادر شد که باعث این اتفاق شد. . حریف کره ای باید پیروز می شد و به مرحله بعد صعود می کرد

اعتراض مسئولان تیم ملی کشورمان به این اخطار راه به جایی نبرد و زینعلی از برنامه مسابقات کنار گذاشته شد. متولیان این سازمان اعلام کردند با وجود تایید خطای داور، امکان تغییر نتیجه بازی وجود ندارد. در این مورد مسئولان فدراسیون کشورمان حاضر در محل برگزاری مسابقات شکایت رسمی خود را به فدراسیون جهانی ارسال کردند.

در این شرایط وضعیت تیم ملی کشورمان با 7 طلا، 2 نقره و 2 برنز در این مسابقات به پایان رسید. برای اعلام رده بندی نهایی باید منتظر پایان مسابقات باشیم و جدول توزیع مدال ها را در سایت مسابقات منتشر کنیم.

پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرفی، سینا نظامی، مهدی رزمیان، حنا زارن کمر و غزال هوشمند هر کدام 7 مدال طلا برای تیم تکواندو ایران کسب کردند. ساغر مرادی و علی اکبر ابراهیمی دو مدال نقره و امیرمحمدناصر احمدی و امین محمد احمدوند دو مدال برنز کسب کردند.

مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان؛ خروج آخرین نماینده ایران به دلیل بی عدالتی نظام

تبلیغات بنری