اخبار اخبار سیاسی

صنعت هسته‌ای کشور در عرصه‌های گوناگون رشد قابل توجهی داشته است

تبلیغات بنری


به گزارش گروه سیاست خارجی توژال، غلامرضا تاجگردون در بازدید اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی از سازمان انرژی اتمی گفت: امروز من و همکارانم این فرصت را داشتیم تا در نشست اتمی حضور پیدا کنیم. سازمان انرژی ایران و بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای.

وی تصریح کرد: پیشرفت در فناوری هسته ای و دستاوردهای این سازمان مایه خرسندی است چرا که تا چند سال گذشته فعالیت های سازمان انرژی اتمی بیشتر مبتنی بر تحقیقات علمی بود، اما خوشبختانه در سال های اخیر این سازمان تبدیل شده است. یک سازمان عملیاتی و در بسیاری از مسائل که مردم آن را تصور نمی کنند. محققان و دانشمندان ما مشغول هستند.

تاجردون ادامه داد: اکنون ذهنیت مردم نسبت به فعالیت این سازمان در حوزه انرژی هسته ای تغییر کرده است و شاهد اقدامات اجرایی سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه های درمان، بهداشت، پرتودهی محصولات کشاورزی و بهداشتی، صنعت هستیم. ، محیط زیست و غیره. امروز در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای شاهد این موارد مهم بودیم که نشان دهنده رشد بسیار چشمگیر این صنعت و فناوری است.

نماینده مردم چاچیساران در خان ملت تاکید کرد: دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران می تواند مردم و مسئولان را نسبت به فناوری هسته ای و اهمیت آن آگاه کند چرا که طبق فرموده مقام معظم رهبری مردم باید آثار و دستاوردهای هسته ای را درک کنند. انرژی سازمان و فناوری هسته ای در حوزه درمان، کشاورزی، سلامت، محیط زیست و… را در زندگی خود احساس می کنند.

وی گفت: این موفقیت را به تمامی کارگران و فعالان صنعت هسته ای اعم از دانشمندان، پژوهشگران و شرکت های وابسته به این صنعت تبریک می گویم.

تگردون خاطرنشان کرد: مجلس و کمیته برنامه، بودجه و محاسبات مانند سال های گذشته از این سازمان و صنعت هسته ای حمایت خواهند کرد.

وی در خصوص لزوم توسعه نیروگاه های هسته ای با هدف ارتقای سبد انرژی کشور، گفت: حدود 2 درصد از برق تولیدی کشور را انرژی هسته ای تشکیل می دهد و این میزان انرژی در نیروگاه اتمی بوشهر تولید می شود. البته باید توجه داشت که شاهد ناهماهنگی های زیادی در میزان تولید و مصرف برق در کشور هستیم.

تگردون افزود: هدف تولید 20 هزار مگاوات انرژی هسته ای تا سال 1420 بوده است و به این ترتیب کسری انرژی تامین می شود. مجمع عمومی این برنامه را تصویب کرده است و با توجه به این موضوع در تامین منابع اعتباری نیز کمک خواهیم کرد، البته این منابع می تواند از منابع خارجی، صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی یا بودجه عمومی تامین شود. به هر حال امروز بودجه انرژی کشور موضوع بسیار مهمی است و باید برای تامین انرژی مورد نیاز کشور اقدام کرد.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دوازدهم از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور، راکتور تحقیقاتی تهران و آزمایشگاه رادیودارو بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای فناوری سازمان انرژی اتمی قرار گرفتند.

تبلیغات بنری