اخبار اخبار تکنولوژی

ایجاد حساب‌های جدید گوگل در روسیه محدود شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دیجیتال روسیه تایید کرد که گوگل ایجاد حساب های جدید را محدود کرده است.

اپراتورهای مخابراتی نیز کاهش چشمگیری در تعداد پیامک های ارسالی این شرکت به کاربران روسی ثبت کردند. وزارت دیجیتال روسیه گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که تأییدیه‌های پیامکی که برای احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌شوند، ادامه داشته باشند. این وزارتخانه به کاربران سرویس‌های Google توصیه کرد که نسخه‌های پشتیبان از داده‌های خود ایجاد کنند و از روش‌های جایگزین برای احراز هویت دو مرحله‌ای یا پلتفرم‌های داخلی استفاده کنند.

در ماه اوت، گوگل اعلام کرد که حساب های AdSense در روسیه را غیرفعال می کند. در مارس 2022، این شرکت آمریکایی دسترسی به کانال‌های مرتبط با رسانه دولتی روسیه در یوتیوب در سراسر جهان را به دلیل سیاست خود مبنی بر مسدود کردن محتوایی که رویدادهای خشونت‌آمیز مستند را رد یا بی‌اهمیت جلوه می‌دهد، مسدود کرد. گوگل اعلام کرد که حمله نظامی روسیه به اوکراین تحت سیاست گوگل در مورد رویدادهای خشونت آمیز قرار می گیرد و محتوایی که این سیاست را نقض می کند حذف خواهد شد.

گوگل بیش از هزار کانال را در یوتیوب ممنوع کرده است، از جمله رسانه های تحت حمایت دولت روسیه و بیش از 5.5 میلیون ویدیو. روسیه از گوگل به دلیل ممنوعیت کانال های یوتیوب رسانه ها و افراد مشهور روسی انتقاد کرده و چندین بار این غول اینترنتی را به دلیل حذف نکردن محتوای غیرقانونی یا اعتراض آمیز در این کشور جریمه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، یوتیوب در ماه های اخیر در روسیه کندتر بوده است. قانونگذاران روسی دلیل این کاهش سرعت را عدم به روز رسانی تجهیزات گوگل می دانند، اما این شرکت و کارشناسان فناوری این ادعا را رد کرده اند.

تبلیغات بنری