اخبار اخبار فرهنگی

مذاکره ایران و گرجستان برای افزایش همکاری‌های گردشگری و باستان‌شناسی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. سید رضا صالحی امیری که به دعوت دبیرکل سازمان گردشگری سازمان ملل متحد برای شرکت در مراسم روز جهانی گردشگری به تفلیس سفر کرده بود، روز جمعه 6 اکتبر با لووان داویتاشویلی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان دیدار کرد. راه های همکاری دو کشور در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستی به سخنرانی و تبادل نظر پرداخت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و گرجستان و رویکرد دولت جدید برای گشودن افق‌های جدید در روابط با همسایگان، نقش مؤثر و مهم ارتقاء و شناخت مردمان را مورد توجه قرار داد. دو کشور در زمینه فرهنگ، تمدن و ظرفیت های گردشگری که در این راستا بر یکدیگر تاکید کردند.

صالحی امیری با بررسی توانمندی های ایران در زمینه مرمت آثار باستانی، صنایع دستی و گردشگری پزشکی به طرف گرجستانی آمادگی ایران را برای همکاری و تبادل دانش و تجربه با گرجستان در این بخش ها اعلام کرد.

لوان داویتاشویلی، معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد گرجستان وی همچنین با اشاره به روابط خوب مردمی دو کشور، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان تشکر کرد و آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در حوزه گردشگری و فرهنگی اعلام کرد. میراث و گردشگری سلامت.

پیشنهاد گرجستان برای امضای یادداشت همکاری

صالحی امیری همچنین در این سفر دیداری با کاردار وزارت فرهنگ گرجستان داشت که در آن بر افزایش همکاری های دو کشور در سه حوزه مرمت آثار، باستان شناسی و فعالیت های نمایشگاهی تاکید شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش ارتباطات با کشورهای منطقه قفقاز از جمله گرجستان از طریق برنامه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

یوسف باگاتوریا، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان وی همچنین با اشاره به اهمیت ایران در بعد فرهنگی و تمدنی، آمادگی این کشور را با پیشنهاد تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه فعالیت های FIM اعلام کرد.

مذاکرات ایران و گرجستان برای افزایش همکاری ها در زمینه گردشگری و آثار باستانی

شهر تفلیس امسال میزبان مراسم روز جهانی گردشگری است که با حضور حدود 40 مسئول گردشگری از کشورهای عضو سازمان گردشگری سازمان ملل متحد در راس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به گرجستان سفر کرد توسط هیئتی برای حضور در این مراسم.

تبلیغات بنری