اخبار اخبار تکنولوژی

رسالت واقعی دانشگاه، کمک به حکمرانی است

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علمی و اقتصادی ایران آیین افتخار عبدالله معتمدی، رئیس جمهور و مجری سابق شوگا احمدوندرئیس دانشگاه علامه طباطبایی امروز (چهارشنبه) با حضور احمد رضا خضریمشاور وزیر علوم، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سابق دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از معاونان، مدیران، روسای دانشکده ها، اساتید و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت دانشگاه حضور یافتند.

احمدوند در این مراسم گفت: زحمات تشکل های دانشجویی، کانون کارمندان و کانون اساتید دانشگاه که مسیر جدیدی را در این دوره آغاز کردند و تلاش کردند وزارت علوم را در انتخاب یاری کنند، قابل ستایش است. امیدوارم همه دوستان، گروه ها و تشکل ها در سایه سیاست آشتی که همه به آن متعهد هستیم گرد هم آیند و بتوانیم مشکلات دانشگاه و سپس جامعه را حل کنیم.

وی با تشکر از روسای قبلی دانشگاه که در شکل‌دهی به دغدغه‌های دانشگاه نقش داشتند، افزود: از توجه افرادی که نسبت به وضعیت دانشگاه ابراز نگرانی کردند و برای ایجاد دنیایی بهتر تلاش کردند، تشکر می‌کنم. نگرش.

ادامه مطلب

رسالت واقعی دانشگاه کمک به حاکمیت است

در ده سال گذشته دانشگاه علامه در آستانه افراط گرایی بوده است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دیدگاه دانشگاه گفت: با احترام و علاقه ای که به برنامه های قبلی دارم، دیدگاهم از نظر دیدگاه متفاوت است. اگرچه دانشگاه علامه در ده سال گذشته به مرحله بلوغ فکری خوبی رسیده است، اما تصور من این است که دانشگاه در آستانه فروپاشی بوده است.

وی ادامه داد: عده ای می خواستند در قالب یک نیروی دائمی اپوزیسیون، عکس العمل های شدیدی علیه هر رژیمی نشان دهند و از سوی دیگر گروهی معتقد بودند دانشگاه علامه طباطبایی فقط یک سخنگوی تبلیغاتی است. در بین این دو تیغه که هر دو افراطی هستند، رسالت دانشگاه به حاشیه رانده شده است.

احمدوند با بیان اینکه در هر جامعه یک تشکل علمی وجود دارد که شامل دو گروه سخت افزاری و نرم افزاری است، گفت: گروه نرم افزار در سازمان علمی مسئولیت علوم انسانی را بر عهده دارد و کار علوم انسانی تعیین مسیرها و اهداف است. سازمان علمی حرکت بخش دیگر جامعه در اینجا هدف ایفای نقش دانشگاه در حوزه حاکمیتی است. دانشگاه اینجا در زمینه امور عمومی کمک می کند.

وی تاکید کرد: اگر دانشگاه بتواند به رسالت و چشم انداز اصلی خود که هدف ساماندهی علم و اداره امور عمومی است و یا ایفای نقش بازوی مدیریت امور عمومی است بازگردد، دانشگاه وارد فعالیت حرفه ای خود می شود. و شأن آن را ادا کند. در این صورت دولت نبود یا نبود دانشگاه را احساس می کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: دانشگاه از یک سو می تواند نیازهای مردم را در قالب مفهوم امور عمومی تبیین و درک کند و از سوی دیگر می تواند در بسیج منابع به منظور پاسخگویی کمک کند. الزامات مربوط به حکمرانی بنابراین می توانیم نقش تخصصی و فنی را به دانشگاه محول کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرحی که برای ادامه مسیر ارائه کردم بر همین اساس طراحی شده است، گفت: از این چشم انداز راهبردها، برنامه های اجرایی و پروژه های دانشگاهی بیرون خواهد آمد و شاید زمینه ساز افرادی باشد که می خواهند در این چرخه اداری همکاری کنند. در این دیدگاه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آسایش نیز بر روی مادی، تجمل گرایی و بهبود شرایط زندگی تمرکز دارد که از دوره قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اساتید و کارکنان ما شایسته بهترین خدمات هستند. دانشگاه ها بیشترین نیرو را دارند و از طرفی امکانات و ظرفیت های موجود کمترین انتظار و کمترین استفاده را دارند. بنابراین شرط همکاری با تمامی ادارات مرتبط با امور رفاهی، پیگیری جدی و دقیق امور رفاهی کارکنان است.

تبلیغات بنری