اخبار اخبار ورزشی

مربیان والیبال ایران نباید تا این حد از هم دور باشند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، انتخاب رضا عالی او به عنوان سرمربی تیم والیبال دوشیزه رفسنجان یک اعجوبه والیبال ایران بود. مربی ای که دو بار با تیم های سیرجان و شهداب قهرمان لیگ شد و فصل گذشته با تیم شهداب نایب قهرمان لیگ شد.

تندروان روز چهارشنبه در گفت و گو با مجله توژال از شرایط تیم والیبال خانم رفسنجان برای فصل جدید لیگ برتر والیبال گفت. برای جذب بازیکن به نظر می رسید همه بازیکنان توانمند در تیم های مختلف جذب می شوند و کار برای ما سخت خواهد بود اما فکر می کنم هنوز بازیکنان باکیفیتی هستند که در این سال ها زیاد دیده نشده اند.

سرمربی تیم میس راونسجان با اشاره به واردات بازیکنان از هند و پاکستان گفت: سطح کیفی والیبال این دو کشور از سطح والیبال ایران پایین تر است. اما از آنجایی که در لیگ ایران همیشه با مشکل عدم کیفیت استقبال از بازیکنان مواجه بودیم، تصمیم گرفتیم با آوردن بازیکنان خارجی این کمبود را جبران کنیم. امیدوارم این دو بازیکن هندی و پاکستانی بتوانند حداقل انتظارات را برآورده کنند.

تندروان: مربیان والیبال ایران نباید از هم دور باشند/من با مس جاه طلب هستم

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید کار سختی برای حفظ تیم میس رفسنجان در لیگ برتر پیش رو دارید، گفت: آماده شدن برای فصل جدید را از دست دادیم. همه قراردادهای بازیکنان باید بسته شود و امیدوارم تا قبل از شروع لیگ ترکیب کامل شود. تلاش می کنیم حداقل در نیم فصل دوم به وضعیت باثباتی برسیم.

تندرفان در پاسخ به این سوال که آیا مس در لیگ می ماند یا خیر، توضیح داد: مس فصل گذشته در مسابقات مقدماتی بازی کرد و امسال با شرایط سخت تری در لیگ حضور خواهیم داشت. درست است که ترکیب تیم نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است اما باید ایده های قوی داشته باشیم. هر بازی لیگ برای ما فینال است و برای هدف خود می جنگیم. این هدف می تواند ماندن در لیگ و حتی حضور در پلی آف باشد. البته من مربی جاه طلبی هستم و سعی می کنم بهترین های ممکن را برای تیم مسی فراهم کنم.

مربی تیم ملی والیبال در المپیک توکیو درباره اینکه لیگ چقدر می تواند به تیم ملی کمک کند، توضیح داد: بازیکنان چند ماه است که در اختیار باشگاه ها هستند و عادات فنی آنها در باشگاه ها شکل می گیرد، بنابراین مربیان باشگاه ها یک نقش فعال در آماده سازی و بازیکنان ملی پوش.

تیم ام اس امسال با بازیکنی از تیم ملی زیر 17 سال ایران قرارداد امضا کرد که با هدایت آرش صادقیانی به مقام پنجم جهان رسید. تندروان درباره فلسفه مربیگری خود در استفاده از بازیکنان جوان گفت: وظیفه مربی است که بازیکنان مستعد را بشناسد و بتواند آنها را پرورش دهد. من در شهداب چنین تجربه موفقی داشتم و سینا نیکپور، طاها حسینی و الشان مرادی را به والیبال ایران معرفی کردیم. البته این کار زمان زیادی می برد، اما ما برای پرورش استعداد ذاتی این بازیکنان وقت گذاشتیم. امسال سعی کردیم فضا را برای جوانان مستعد فراهم کنیم.

وی در خصوص عملکرد تیم های اصلی خاطرنشان کرد: رشد والیبال ایران از تیم های اصلی آغاز شد و سپس نتایج آن در تیم ملی بزرگسالان منعکس شد. فدراسیون والیبال رویه های درستی را در این زمینه دنبال کرد و تفاوتی بین تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی اصلی قائل نیست. آینده والیبال ایران در نسل جدید است و تیم ملی قدرتمندی از این تیم ها خواهیم داشت. طبیعتا باید سازوکاری ایجاد شود تا این بازیکنان قبل از حضور در تیم ملی اول بررسی شوند.

تندروان: مربیان والیبال ایران نباید از هم دور باشند/من با مس جاه طلب هستم

تندروان که سابقه همکاری با توتولو در تیم ملی والیبال را دارد، درباره حضور مجدد این مربی در کادرفنی تیم ملی اظهار کرد: پیاتزا و توتولو دونفره موثری را تشکیل خواهند داد و پیاتزا با مشاوره درست می تواند به والیبال ایران کمک کند. دریافت ها از توتولو کاهش می یابد

مربی والیبال که این روزها مشغول تدریس سمینار والیبال است گفت: برای حضور در این سمینار حقوقی دریافت نمی کنم و به صورت افتخاری تدریس می کنم. خوشحالم که اتحادیه حامی این کار بود. به نظرم سمپوزیوم بسیار خوب و مفیدی بود و انشالله والیبال ایران از آن بهره خواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه والیبال آنقدر بزرگ نیست که اعضای آن و به خصوص مربیان آن آنقدر از هم دور باشند. باید فضا ایجاد شود تا بتوانیم با وجود همه اختلافات کنار هم باشیم نه در مقابل هم.

تبلیغات بنری