اخبار اخبار ورزشی

چهارمی علیپور در المپیک کمتر از مدال نبود

تبلیغات بنری


رضا زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار توژال درباره عملکرد رضا علیپور در المپیک پاریس اظهار داشت: او در المپیک عملکرد خوبی داشت به خصوص اینکه در نیمه نهایی فشار زیادی را تحمل کرد. رقبای او از اندونزی، چین و آمریکا بودند و رکورددار جهانی بودند و علیپور چندین بار در تمرینات زیر پنج ثانیه رکورد زدند اما فشار و سختی کار در المپیک بازی ها او را به سطح رکورد رساند و به سطح مورد نظر جهانی رسید و در نهایت عنوان ارزشمند چهارم را کسب کرد.

وی افزود: علیپور در مسابقات قبلی المپیک چنین فشاری را تحمل نمی کرد و اگر قبل از آن در مسابقات رسمی رکورد کمتر از پنج ثانیه را ثبت می کرد، قطعا به رکوردهای بسیار کمتری در المپیک می رسید. تا اینجای کار توانایی های بسیار خوبی دارد.

600 میلیون قبل از المپیک به علیپور پرداخت شد

زارعی ادامه داد: پس از پایان مسابقات کمیته ملی المپیک برای وی و ملی پوش مهدی الفتی ژیمناستیک جایزه در نظر گرفت و شورای اجرایی آن را تصویب کرد و به وی پرداخت می شود. فدراسیون هم 120 میلیون پاداش به او داد و پیش از آن کمیته ملی المپیک و فدراسیون از اردیبهشت تا قبل از المپیک 600 میلیون تومان بابت هزینه های تمرینی و تشویقی به او پرداخت کردند. جوایزی نیز از سوی شورای شهر قزوین و بخش خصوصی به وی پرداخت شد.

حریف علیپور باید تمرینات مناسب را ببیند

وی ادامه داد: رقبای رضا ورزشکاران مطرحی بودند و در المپیک نیز صخره نورد آمریکایی دو بار رکورد جهان را جابجا کرد و آنچه باعث شد در مسابقه رده بندی رکورد جهان را بشکند فشاری بود که رضا علیپور به آن ورزشکار وارد کرد. نمی توانیم بگوییم چرا زیر 6 درصد گرفت چون رقبای او عالی بودند و امکانات خوبی داشتند. صخره نوردی در چین و اندونزی رشته هایی هستند که سال هاست زیرساخت های خوب و رقبای خوبی دارند به همین دلیل برای ایجاد رقابت باید در کنار علیپور چند نفر هم داشته باشیم.

ردا با حداقل امکانات به مقام چهارم المپیک رسید

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خاطرنشان کرد: علیپور از حداقل امکانات برای رسیدن به مقام چهارم المپیک و طلای هانگجو برخوردار بود. حمایت و برای اینکه در هوا با مشکل تمرین مواجه نشود، در نهایت با مربی اش در همدان و یک دوره در زنجان تمریناتش را ترتیب دادیم.

چهارمی علیپور چیزی کم از مدال نداشت

وی افزود: پس از تکمیل سالن اختصاصی سنگنوردی قزوین، تمامی این امکانات به قزوین منتقل شد و هم اکنون این سالن در حال تکمیل است و قسمت تمرین و سالن اصلی نیز نصب شده است. او قبل از المپیک و بازی های آسیایی هانگزو جایگاه هایی داشت و طبیعتاً هیچکس بدون همراهی نمی توانست مدال طلای هانگژو را کسب کند یا در المپیک چهارم شود. نمی توان منکر توانایی رضا علیپور شد چرا که او زحمت کشید، تمرین کرد و تجربیات بسیار ارزنده ای داشت و چهارمین جایزه اش هم کمتر از یک مدال نبود.

زارعی: مقام چهارمی علیپور در المپیک چیزی کم از مدال نداشت

برخی از نوجوانان ما شاگرد الناز الرکابی هستند

وی همچنین گفت: از قبل برای تیم های جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کرده ایم. تیم 6 ورزشکار را به مسابقات جهانی چین اعزام کردیم. سارینا غفاری در مسابقات جهانی کامرون به مدال نقره دست یافت که عنوان بسیار ارزشمندی است. جام غرب آسیا با قهرمانی رادین فروغیان در عربستان سعودی برگزار شد که غالباً ایرانی بود. این دو کوهنورد جوان هستند و تاکنون میدان های خوبی دیده اند و سفر بعدی آنها به مسابقات قهرمانی آسیا در جمشیدپور هند است و تمام تلاش ما این است که روی این رتبه ها سرمایه گذاری کنیم تا در المپیک بعدی دستمان خالی نباشد. . . این بچه ها قاعدتا شاگرد الناز الریکابی بودند و امیدواریم بتوانیم از حضور آنها در محیط تمرین نهایت استفاده را ببریم و در آینده شاهد درخشش بچه های کوچکتر باشیم.

صعود تیم کوهنوردی امید به قله کازبک گرجستان

زارعی تصریح کرد: تیم کوهنوردی امید ایران متشکل از 15 ورزشکار و چهار مربی از هشت استان کشور به گرجستان اعزام شد و به قله کازبک و هیمالیا ایران صعود کرد.

زارعی گفت: باید از تیم ها و مربیان کوهنوردی استانداری که شاهد زحمات آنها در کوهنوردی و کوهنوردی هستیم تشکر کنم و امیدوارم حمایت خوبی از تیم ها داشته باشیم چرا که منشاء همه موفقیت ها به تلاش استانداری برمی گردد. تفاوت

تبلیغات بنری