اخبار اخبار تکنولوژی

ورود سکوهای بومی به عرصه بین‌الملل در دولت چهاردهم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال به پولی گفته می شود که با کمک الگوریتم های رمزگذاری شده بین کاربران رد و بدل می شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال مبتنی بر شبکه های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. بنابراین یکی از حوزه هایی که باید حاکمیت قانونی کشورمان در آن محقق شود، حوزه بلاک چین است و قاعدتا برای تحقق این حاکمیت باید الزامات آن به درستی تعریف و تایید شود و مرکز ملی فضای مجازی در این زمینه خاص است.

حسین دلیریان – سخنگوی رسمی مرکز ملی فضای مجازی – با اشاره به فعالیت مرکز ملی در زمینه تنظیم مقررات و کمک به حل مشکلات کسب و کار، گفت: مرکز ملی فضای مجازی تلاش کرده است تا به عنوان یک گردهمایی برای رگولاتوری، تسهیل کننده و تسهیل کننده فعالیت کند. سیاستگذار در امور مربوط به حوزه فضای مجازی و در بسیاری از زمینه ها دستورالعمل ها، مصوبات و اسنادی را با همکاری مراجع نظارتی این بخش تهیه، تصویب و ارسال کرده است.

به گفته وی، یکی از اقدامات مرکز ملی فضای مجازی، ریشه یابی و بررسی مشکلات افراد و شرکت های ارائه دهنده خدمات در این زمینه است تا با دیدی گسترده، مسائل و مشکلات حوزه بلاک چین حل شود. . .

البته با توجه به اهمیت این حوزه، جلسه ای تحت عنوان اجماع در قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین با حضور دبیر شورای عالی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد. ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از فعالان و صاحب نظران این حوزه در مرکز ملی فضای مجازی.

آقای محمد امین اغمیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی صبح امروز در این جلسه تایید کرد که پیش نویس سند تنظیم ارزهای رمزنگاری شده که وزارت اقتصاد موظف به تهیه آن شده بود به مرکز ملی فضای مجازی تحویل داده شده است. اصلاحات لازم باید تصویب شود و مجلس باید در چارچوب این سیاست ها قانون گذاری کند، بنابراین با ایجاد چارچوب و معماری کلی حوزه ارزهای دیجیتال بر اساس این سند، زیرساخت قوی ای خواهیم داشت که بتوانیم با آن فعالیت کنیم. بر اساس.

دولت در نظر دارد شیوه فعلی اداره فضای مجازی را با اولویت بالا اصلاح کند. این یکی دیگر از خبرهای مهمی بود که در این هفته منتشر شد. امروز اولین نشست خبری مسعود مزاکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد که وی در آن به بیان موضوعات مختلف و ارائه توضیحاتی درباره رفع انحلال پرداخت. پس از این نشست خبری، جناب آقای ستار آل هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این نشست خبری حضور داشتند، با انتشار پستی در یکی از شبکه های اجتماعی، اظهار داشتند: همانطور که رئیس جمهور محترم در اولین نشست خبری تایید کردند. دولت برای مدیریت فضای مجازی و تعامل با تمامی نهادهای ذیربط در حال برنامه ریزی برای اصلاح نظام است.

وی با تاکید بر اینکه توافق حکومت وحدت ملی و مردم روی زمین نمانده و به دقت در حال پیگیری است، تصریح کرد: تیم ویژه ای در زمینه آسیب شناسی چالش های شبکه و ارتباطات با کیفیت در وزارت مخابرات فعالیت می کند. و در حوزه سیاست گذاری، همانطور که می دانیم سیاست گذاری در وزارت ارتباطات صورت نمی گیرد، بلکه به فکر مکانیسم هایی برای فعالیت فعال و معرفی الگوها و رویکردهای جدید به صنف سیاست گذاری در مقابل سیاست های عمومی هستیم. .

برای توسعه خدمات در پلتفرم های محلی از قانون استحکام پیروی کنید

سیدستار هاشمی در نشست خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات که با حضور جمعی از معاونان وزیر و مدیران سکوها و فرستنده های داخلی برگزار شد، علاوه بر موارد ذکر شده در هفته جاری تایید کرد که بسترهای داخلی به مرحله بلوغ رسیده اند. که توانایی حضور در صحنه بین المللی را دارند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات با توجه به شرایط و اقتضای امروز از بسترها و مکاتبات داخلی پشتیبانی می کند.

وزیر ارتباطات به توانایی های موجود برای توسعه فعالیت پلتفرم های داخلی در عرصه بین المللی و منطقه ای اشاره و تاکید کرد: زمان ورود این بسترها به عرصه بین المللی فرا رسیده است و ما در دولت چهاردهم این رویکرد را جدی می گیریم.

جزئیات این اختلال و دلیل آن

با نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، خبر قطعی اینترنت برخی از کاربران در فضای مجازی منتشر شد و گفته شد بسیاری از سایت ها در دسترس نیستند. بررسی ها حاکی از آن بود که سامانه «رادار» اروانکلود برای بررسی وضعیت مراکز داده در دسترس نبود و پیگیری ها برای اطلاع از علت این حادثه در ساعات اولیه شب به نتیجه نرسید.

پس از گذشت چند ساعت و بازگشت شبکه به حالت عادی، گفته می شود این قطعی مربوط به یکی از مراکز داده اصلی ایران است که با مشکل اتصال فیزیکی مواجه شده بود.

در همین راستا مرکز داده ایرانیان در اطلاعیه ای دلیل این امر را اعلام کرد و اعلام کرد که قطع ارتباط حدوداً 55 دقیقه ای ناشی از خطای انسانی کارکنان تعمیر و نگهداری این شرکت بوده است.

تبلیغات بنری