اخبار اخبار عمومی

ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید

تبلیغات بنری


ایده جدید امانت دادن اموال (منقول و غیرمنقول) برای دستیابی به رونق تولید

به گزارش مجله «توژال» به نقل از پایگاه «سیبه بانک»؛ در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی، دکتر پرتوکنان از اعضای هیات مدیره بانک سایبا ایده جدیدی برای ارائه وام ملکی (منقول و غیرمنقول) در راستای جهش تولید ارائه کرد.

در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران و کارشناسان نظام بانکی و جمعی از نخبگان از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد، دکتر مصطفی پرتوکن از اعضای هیئت مدیره بانک سبا به سخنرانی و ارائه مقاله ای با عنوان آسیب شناسی و تحقق قابلیت های وام الحسنه، ایده جدیدی برای ارائه وام ملکی (منقول و غیرمنقول) برای تولید جهش با مطالعه موردی در بانک سپه ارائه کرد.

دکتر پرتوکنان در این همایش اظهار داشت: بر اساس بند 2 اصل 43 قانون اساسی در خصوص فراهم نمودن امکانات و شرایط لازم برای افرادی که قادر به کار هستند ولی ابزار و امکانات لازم را ندارند با در نظر گرفتن گرانی تسهیلات و تجهیزات برای شروع کار و عدم پوشش سقف مورد نیاز برای اقبال از طریق وام های بدون بهره، با در نظر گرفتن وسعت قرارداد وام و اجازه استقراض اموال و تعریف آن از اموال، امکان پذیر است. این فقط پول نقد نیست. زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید را فراهم کرده است.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک سبا افزود: در این طرح مردم، سازمان ها، دولت و بانک ها می توانند املاک خود از قبیل زمین، مسکن، ماشین آلات، تجهیزات و… را که راکد و مورد نیاز کارآفرینان توانمند است واگذار کنند. در تهیه قرارداد قرض الحسنه و در اختیار قرار دادن آن از طریق بانک ها یا با تأسیس سازمان و مؤسسه ای برای مدیریت وام ها اقدام کنند.

دکتر پرتوکنان خاطرنشان کرد: مطالعه تحقیقات مورد نیاز از طریق مدل داده‌های سازمان، با مطالعه پیشینه نظری کارشناسان داخلی و خارجی و بانکداران، 135 مفهوم استخراج و با تحلیل داده‌ها، مدل اجرایی موضوع طراحی شد.

مقاله درخواستی به زودی به همراه سایر مقالات از طریق موسسه عالی آموزش بانکداری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات بنری