اخبار اخبار تکنولوژی

پژوهش‌ها در دانشگاه علامه اولویت‌بندی شده است

تبلیغات بنری


عبدالله معتمدی در گفتگو با خبرنگار گروه علمی و اقتصادی ایران بیانیه: دانشگاه علامه طباطبایی برنامه راهبردی دارد که افق فعالیت های سال 1405 هجری شمسی را ترسیم می کند. یکی از محورهای برنامه راهبردی ما، هدف تحقیق است.

ادامه مطلب

وی افزود: با توجه به اینکه 75 درصد از دانشجویان دانشگاه علامه را دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری تشکیل می دهند که دارای پایان نامه و پایان نامه هستند، فرصت مغتنمی است که موضوعات پژوهشی به عنوان موضوعات جدی در جهت بهره برداری از توانمندی ها و استعدادهای دانشگاه مطرح شود. دانش آموزان

رئیس دانشگاه علامه گفت: همواره در دانشگاه ها درباره جهت گیری پژوهش و استفاده از توانمندی های اساتید و دانشجویان در امر پژوهش بحث شده است.

وی افزود: رشته های مختلف در دانشگاه علامه در زمینه اولویت و جهت گیری پژوهشی اقداماتی انجام داده اند. حتی در دانشکده ها هر کدام را جستجو می کنیم تا اولویت ها و رشته ها را متناسب با هدف تحقیق مشخص کنیم و هر دانشجو بر اساس اولویت موضوع پایان نامه خود را انتخاب می کند.

معتمدی در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: یکی از راه های برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت ایجاد سیستم نیازها و ایده ها (به اختصار NAN) بود که با کمک این سیستم توانستیم. از نیازهای صنعت مطلع شوند و دانشجویان فعلی و دانشجویان فوق دکتری از توانایی سیستم NAN بهره مند شوند.

وی ادامه داد: یکی از رویه های ما برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت، امضای تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی است. این یادداشت‌ها مبنای کار برای شناسایی و تعمیر مشکلات و مشکلات سخت‌افزاری با کمک یادداشت‌ها یا کمک به افرادی که در حال حرکت هستند برای رفع مشکلات سخت‌افزاری فراهم می‌کنند.

پژوهش در اولویت دانشگاه علامه است

بهره برداری از 106 واحد مسکونی متاهل در سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه علامه درباره آمادگی های دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در تابستان تلاش کردیم خوابگاه ها را آماده کنیم و تعمیرات و تجهیزات تکمیل شد. برای حدود 4000 دانشجو در سال تحصیلی جدید خوابگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هم اکنون اقامتگاه جدید زوجین توسط دانشگاه علامه در حال ساخت است که در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد و حدود 106 واحد را شامل می شود.

معتمدی درباره اساتید اخراجی دانشگاه گفت: اخراج اساتید از دیرباز در دانشگاه ها وجود داشته است. اول، ما به وضوح در مورد معلم اخراج شده نیاز داریم. گاهی مسائل سیاسی باعث اخراج اساتید از دانشگاه می شود و برخی از اساتید قرارداد دارند و بدون حقوق به خارج از کشور سفر کرده اند.

وی ادامه داد: مرخصی بدون حقوق اساتید پیمانی 4 ماه است که در صورت بیشتر شدن آن دانشگاه با وی تماس می گیرد. در صورت عدم مراجعه استاد، شورای انضباطی اساتید موضع گرفته و تصمیم خود را صادر می کند.

معتمدی تصریح کرد: این روزها دانشگاه عالمه دو مورد استاد اخراجی داشت که مرخصی آنها بدون حقوق تمدید شد و برنگشتند و هیئت انضباطی خود به خود این موضوع را صادر کرد.

تبلیغات بنری