اخبار اخبار فرهنگی

المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به دوره نوجوانی خود رسیده است

تبلیغات بنری


به گزارش روابط رسانه و رسانه توژال هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران، همزمان با اختتامیه المپیک از پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

زین العابدین: المپیاد فیلمسازی جوانان در ایران به سن نوجوانی رسیده است

مجید زین العابدین وی در مراسم اختتامیه هشتمین المپیاد سینمای جوانان ایران گفت: خوشحالیم که سی و ششمین جشنواره فیلم نوجوانان و سی و ششمین جشنواره فیلم جوانان ایران در ایام باشکوه ربیع در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: خرسندیم که به همت مسئولان شهرستان و استان اصفهان توانستیم اختتامیه هشتمین المپیاد فیلم جوانان ایران را امروز در تالار هنر برگزار کنیم و خدا را شاکرم که چنین افراد با استعدادی دارند.” بچه ها در کشور تا بتوانیم به آینده سینمای ایران امیدوار باشیم.»

زین العابدین: المپیاد فیلمسازی جوانان در ایران به سن نوجوانی رسیده است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خطاب به نوجوانان المپیکی گفت: شما آینده سازان سرزمین ما هستید. اگر نام بزرگی از بزرگان ملت در ذهن دارید، بدانید که روزی با استعدادتان به این مقام خواهید رسید و این راه به شما نزدیک است.

زین العابدین با اشاره به برگزاری هشتمین المپیاد گفت: المپیاد امسال از یک رویداد رسمی مرتبط با جشنواره فیلم کودک به یک رویداد فرهنگی و هنری سازمان یافته و مستقل تبدیل شده و به عنوان یک رویداد سینمایی فرهنگی به یک رویداد مستقل تبدیل شده است. هویت برای نوجوانانی که می توانند آموزش بیشتری کسب کنند، با فیلمسازان ارتباط برقرار کنند و خلاقیت خود را بروز دهند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه در این رویداد با هنر نوجوانان آشنا شدم، گفت: کودکان با استعداد از 14 استان و 17 شهر از سراسر ایران در این رویداد شرکت کردند و این نشان می دهد که المپیک واقعا متعلق به همه بچه های ایران است. ایران.

وی افزود: امیدواریم با همدلی فعلی ما در بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان بتوانیم المپیک بزرگتری را در سال آینده برگزار کنیم و نوجوانان بیشتری از ایران را در کنار خود داشته باشیم و برای رشد و تعالی ایرانیان تلاش کنیم. سینما

زین العابدین با اشاره به رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره سینمای کودک گفت: امروز همزمان با پایان المپیک و رونمایی از پوستر جشنواره، در واقع این رویداد نیز افتتاح می شود و همانطور که المپیک هویت مستقل و توسعه یافته پیدا کرده است، در جشنواره هم همین طرح از یک رویداد چهار یا پنج روزه به یک رویداد 20 روزه تبدیل شده است و برنامه های آموزشی برای آن خواهیم داشت. کودکان با حضور هنرمندان اصفهانی، نمایش فیلم ها نیز قبل از جشنواره آغاز می شود.

اثر هنری باید دائمی باشد

شهردار اصفهان نیز خطاب به سینماگران نوجوان گفت: شما علاقه دارید کاری که انجام می دهید ماندگار و تاثیرگذار باشد زیرا اثر هنری باید قدرت تاثیرگذاری داشته باشد.

علی قاسم زاده وی گفت: حتماً علاقه دارید که کارتان ماندگار باشد و اثر هنری باید قابلیت نفوذ در لایه های ادراکی را داشته باشد.

زین العابدین: المپیاد فیلمسازی جوانان در ایران به سن نوجوانی رسیده است

وی با بیان اینکه ماندگاری آثار هنری به لایه های شناختی بستگی دارد، ادامه داد: ماندگاری برخی از آثار در محدوده حواس پنج گانه باقی می ماند. بیشتر چیزهایی که در طول روز می بینیم از حواس پنج گانه بالاتر نمی روند، یعنی توانایی نفوذ به سطوح بالاتر را ندارند.

قاسم زاده ادامه داد: لایه دوم احساسات است که شامل برخی آثار هنری است و بسته به نوع داستان، احساسات مثبت و منفی را برای مخاطب ایجاد می کند که ارزش بالاتری دارد.

وی گفت: لایه سوم فک و ذهن است. به طور طبیعی، اعمالی که ذهن را به چالش می کشند، قدرت ماندگاری و مانا بالاتری دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: آخرین لایه روح انسان است و به گفته برخی از فلاسفه باید برخی از اعمال را درک کرد. این سطح از درک همچنین به عنوان من و روح ناخودآگاه شناخته می شود، کارهایی که می توانند در اصلاح رفتار مؤثر باشند و توانایی نفوذ به اعماق روان را دارند. این اقدامات می تواند سال ها بر عملکرد و واکنش افراد تأثیر بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از اعمال تنها در سطح حواس باقی می ماند، تصریح کرد: این اعمال تا زمانی که هوشیار هستیم در ذهن باقی می ماند و سپس فراموش می شود.

قاسم زاده در پایان از نوجوانان خواست آثاری را تولید کنند که در لایه بالایی زندگی انسان نفوذ کند و در ادامه تاکید کرد: به ویژگی های هنرمندان ماندگاری که کارهای ماندگار انجام می دهند نگاه کنید، برای خلق آثار به غیر از دانش و مهارت به چیزهای دیگری مانند فلسفه نیاز دارند. . ماندگاری لازم است.

پرچم آینده سینمای ایران در دستان جوانان المپیکی قرار گرفته است

همانطور که مدیر هشتمین المپیاد فیلم نوجوانان ایران گفت: در دهه آینده علم سینمای ایران در دست نوجوانان المپیاد امروزی خواهد بود.

پناهگاه تنهایی وی به همرنگ بودن مدال ها در این دوره اشاره کرد و گفت: المپیک امسال 100 درصد رقابتی نبود. شش گروه از نوجوانان نخبه ایرانی دور هم جمع شدند تا یک فیلم بسازند اما رنگ همه مدال ها طلایی است چون همه این 30 نفر از بین بیش از هزار نفر انتخاب شده بودند و آثارشان بسیار زیبا بود.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران ادامه داد: این سی نوجوان چگونه در یک زندگی هنری حرفه ای، محیط فرهنگی و اجتماعی فیلمسازی را یاد گرفتند و با فضای سالم و فرهنگی فیلمسازی آشنا شدند. وی با اشاره به چالش هایی که در این المپیک وجود دارد، بیان کرد: برای تولید فیلم با مشکلات زیادی مواجه بودیم که برخی از آن ها غیرقابل انتظار و برخی از آن ها مورد توجه قرار گرفت تا فیلمسازان جوان بدانند که حرکت در این مسیر سخت است.

ملتجی در خصوص آینده حضور نوجوانان در المپیک گفت: به مردم ایران قول می دهیم در ده سال آینده فیلمسازانی داشته باشیم که پرچم سینمای پرافتخار ایران را محکم تر از گذشته به دوش بکشند و این چیزی است که در این المپیک شاهد بودیم. .

وی در پایان گفت: در دهه آینده فیلمسازانی خواهیم داشت که فیلمسازی را چند پله پیش خواهند برد و چهل سال دوم انقلاب اسلامی با حضور این جوانان و پرچم اسلام رقم خواهد خورد. اسلام». ایران بالاتر از جهان پرواز خواهد کرد.

بیانیه هیئت داوران هشتمین المپیاد صنعت سینمای جوانان ایران / به درس های المپیاد توجه کنید

هیئت داوران هشتمین المپیاد فیلم جوانان ایران در بیانیه ای اعلام کرد: شما نوجوانان علاقمند و مستعدی هستید که قصد ورود به عرصه هنر را دارید. ما فکر می کنیم قبل از اینکه شما را کارگردان خطاب کنیم بهتر است شما را هنرمند خطاب کنیم…

اما هنرمند شدن مسیر سختی است و راه طولانی می طلبد…

شما می توانید در صنعت سینما یک هنرمند باشید و برای هنرمند ماندن، همیشه باید مراقب خود باشید. شما باید عمیقاً مسائل واقعی مردم و کشور خود را درک کنید و این را باید با کسب دانش، مطالعه، تحقیق و پرسش از بزرگسالان و هنرمندان با تجربه در زمینه فیلمسازی به دست آورید.

هر درس نیاز به تمرین دارد و شما باید در این تمرینات موارد لازم را یاد بگیرید.

زین العابدین: المپیاد فیلمسازی جوانان در ایران به سن نوجوانی رسیده است

المپیاد برای برگزیدگان من یک رویداد آموزشی بود. مراقب چیزهایی که اینجا یاد گرفتید باشید، گاهی اوقات چیزهایی فراموش می شوند و برای همه ما اتفاق افتاده است.

آنچه آموخته شده است باید مورد بازنگری، تثبیت، مراقبت و بهبود قرار گیرد. علاوه بر مراقبت از این درس ها، باید مراقب خود نیز باشید. شما باید آگاه باشید.

از فیلم‌هایتان مشخص بود که اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تأثیر خوبی روی مخاطبتان بگذارید. و سینه ات همیشه پر از حقیقت است، امید آن را از خدا دارم.

بچه ها، اگرچه فیلمسازی یک شغل است، اما فقط یک شغل نیست، یک مسئولیت بزرگ است.

همش اینجوریه فیلمسازی مثل هر شغل دیگری است و شاید مسئولیت آن بیشتر باشد. همه ما از پدر و مادرتان تشکر کنیم که به استعداد و پاکی شما اهمیت می دهند.

المپیاد همان علاقه والدین شما را دارد و آنها از شما حمایت می کنند و برای شما آرزوی خوشبختی و خوشبختی می کنند.

نوجوانان، فیلمسازان و هنرمندان عزیز، خداوند شما را در این راه و در طول زندگی یاری دهد.

بر اساس این گزارش، سی کارگردان جوان المپیکی با حضور مربیان خود به نمایندگی از هیئت داوران، همگی واجد شرایط دریافت مدال طلای این رویداد هنری و سینمایی شدند.

در این رویداد هنری پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با حضور سه تن از فرزندان شهدای مدافع حرم، مجید زین العابدین دبیر جشنواره و فرزانه کلهدوزان رئیس جشنواره رونمایی شد. از جشنواره کمیته ویژه خانواده، زنان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان.

تبلیغات بنری