اخبار اخبار ورزشی

جزئیات بدهی ۲۳ میلیاردی نفت مسجد سلیمان

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، نفت مسجد سلیمان با هدایت علی اصغر کلانتری تا پایان هفته دوم لیگ دسته اول نتوانست به پیروزی دست یابد و دو شکست مقابل تیم های میس شهربابک و شهرداری نوشهر حاصل این دیدار بود. کار این تیم یکی از مشکلات اساسی که مسجد نفت سلیمان در این دو هفته متحمل شده، ممانعت از ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم توسط فدراسیون فوتبال است، به طوری که کلانتری در هر دو دیدار 11 بازیکن در زمین و 3 بازیکن روی نیمکت داشت.

نفتی دو فصل پیش پس از سقوط به لیگ دسته اول، نتوانست بدهی های مربوط به حضورش در لیگ برتر انگلیس را تسویه کند. بر اساس پیگیری های خبرنگار توژال، این باشگاه از زمان حضور در لیگ برتر مبلغ 23 میلیارد تومان به بازیکنان و باشگاه های مختلف بدهکار است. به همین دلیل تا زمانی که نفتی ها نتوانند 23 میلیارد تومان را شناسایی کنند، نمی توانند قرارداد خرید جدید را ثبت کنند و از همه بازیکنان خود استفاده کنند.

جزئیات بدهی نفتی 23 میلیاردی مسجد سلیمان / پاییز دیگری در انتظار تیم ریشه دار است؟لیست بدهی های باشگاه نفت مسجد سلیمان
جزئیات بدهی نفتی 23 میلیاردی مسجد سلیمان / پاییز دیگری در انتظار تیم ریشه دار است؟لیست بدهی های باشگاه نفت مسجد سلیمان

البته بعد از سقوط باشگاه نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته اول، وزارت نفت با توجه به اینکه این مسابقات حرفه ای محسوب نمی شود، مبلغی را به این باشگاه اختصاص داد، اما این وزارتخانه به دلیل بدهی های نفت مسجد، مبلغی را به این باشگاه اختصاص داد و سلیمان مربوط به سال هایی است که این تیم در لیگ برتر انگلیس حضور داشت و توانایی پرداخت این بدهی ها را ندارد.

در سال 1388 شورای اسلامی با صدور مصوبه ای (بند ب ماده 117) دولت را از هزینه در ورزش حرفه ای منع کرد و این قانون از سال 1388 لازم الاجرا شد و بر این اساس وزیر وقت نفت در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه نمی تواند هزینه کند. پول روی ورزش حرفه ای است و طبق قانون نمی توان به تیم های نفتی پول اختصاص داد.

با این توضیحات هنوز مشخص نیست مدیران باشگاه مسجد نفت سلیمان چه تکلیفی برای تعیین تکلیف بدهی های خود دارند چرا که در صورت عدم تعیین تکلیف بدهی های این باشگاه باز هم امکان ثبت نام بازیکنان مسجد نفت سلیمان وجود ندارد. قرارداد. اگر این بدهی ها مشخص نشود، با توجه به عدم جذب بازیکن و شرایطی که فراهم شد، می توان احتمال سقوط تیم باستانی، محبوب و پرطرفدار مسجد نفت سلیمان به لیگ دسته دوم را زیاد دانست.

تبلیغات بنری