اخبار اخبار اقتصادی

دریافت صورت حساب الکترونیکی برای مشاغل با فروش ۱۴

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، آذرماه سال گذشته که چهار شرکت ملزم به ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان شدند، شرکت هایی با فروش بیش از 18 میلیارد تومان در شش ماهه اول سال 1402 مجبور به ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان شدند. .

در این سال با عنایت به شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی در تاریخ 29 دی 1402 هجری شمسی و با رعایت نصاب مقرر در ماده (14) سامانه ایستگاه های انبار و سامانه مودیان و تفاهم نامه 1 آن، در صورت فروش هر شخص حقیقی در طول سال یک سال از تکمیل حد نصاب مقرر در این ماده می باشد و از ابتدای دوره دوم پس از پایان دوره پاس سالانه، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می باشد. .

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مودیان مالیاتی که اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) هستند که خالص فروش کالا و خدمات آنها تا پایان خردادماه سال جاری به 144 میلیارد ریال رسیده باشد، باید طبق سامانه های مربوطه صورتحساب الکترونیکی صادر و در آن ثبت نام کنند. در سامانه از ابتدای مهرماه سال جاری مودیان هستند.

فقط برای کلیه مؤدیانی که عرضه کننده تک کالا و خدمات هستند یا کالاها و خدمات آنها مشمول یک نرخ مالیات بر ارزش افزوده است، علاوه بر صورتحساب های الکترونیکی نوع 1 و 2، رسیدهای کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می شود. . .

ضمناً موارد فوق مانع از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 یا 2 توسط صاحبان مشاغلی که میزان فروش سالانه آنها کمتر از سهمیه مذکور است و طبق قوانین دیگر مجبور به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند نخواهد بود.

تبلیغات بنری