اخبار اخبار فرهنگی

خزانه جواهرات ملی تعطیل می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، خزانه داری ملی طلا و جواهر که زیر نظر بانک مرکزی می باشد، تعطیلی این مجموعه را از اول مهرماه 1403 تا اطلاع ثانوی اعلام کرد. وی دلیل تعطیلی خزانه ملی جواهرات را «تکمیل عملیات عمرانی» اعلام کرد.

خزانه جواهرات ملی پیش از این شاهد تعطیلی چهار ساله بود. درهای این مجموعه همزمان با شیوع ویروس کرونا که تا خرداد 1403 ادامه داشت به روی بازدیدکنندگان بسته بود.

ادامه این تعطیلی که با انتقادات و نگرانی هایی همراه بود با انتقال این گنجینه به خزانه جدید بانک مرکزی در عباس آباد تهران که در حال ساخت است مرتبط شد. این مجموعه پس از چهار سال تعطیلی در 31 خرداد 1403 افتتاح شد و اکنون پس از حدود سه ماه فعالیت، از اول مهرماه مجدداً تعطیل می شود. تاریخ بازگشایی این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

خزانه جواهرات ملی در روزها و ساعات محدودی به روی بازدیدکنندگان باز بود. این مجموعه فقط از شنبه تا سه شنبه به مدت محدود (13:30 الی 15:30) باز بود.

گنجینه منحصر به فرد گنجینه ملی جواهرات مجموعه ای از گران قیمت ترین جواهرات جهان است که در قرون مختلف جمع آوری شده است. خزانه جواهر فعلی در سال 1334 ساخته شد و در سال 1339 با تأسیس بانک مرکزی ایران افتتاح شد و در حال حاضر تحت حفاظت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

الماس داریا نور، یقه نادری، تاج پهلوی، تاج کیانی، گوی نگین دار، تخت طاووس و تخت نادری از برجسته ترین آثار و جواهراتی است که در این گنجینه نگهداری می شود.

تبلیغات بنری