اخبار اخبار سیاسی

تذکر رییس دیوان عالی کشور به رییس جمهور درباره وضع حجاب یک خبرنگار

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، جلسه مرجع ترغیب عمومی کیفری دیوان عالی کشور صبح سه شنبه ششم شهریورماه با حضور رئیس دیوان عالی کشور، قائم مقام وی، قضات ارشد دیوان عالی کشور برگزار شد. نماینده دادستان کل کشور در تالار آیت الله محمدی الجیلانی، آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) را به رئیس دیوان عالی کشور تبریک گفت. جهان اسلام می فرماید: پیام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (علیه السلام) این است که جهان اسلام بعد از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است، بزرگترین آن گرفتار اختلافات و حوادث ناگوار و جانشینی پیامبر بود امیرالمؤمنین و اهل بیت و آنچه بعدها رخ داد، جهان اسلام را از برکات خلفا علیه پیامبر اکرم (ص) محروم کرد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: از جمله این اتفاقات اقامت بیست و پنج ساله امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و پنج سال ریاست دولت است که ایشان نتوانستند آن را گسترش دهند زیرا مجبور بودند و درگیر توطئه های داخلی بود و کسانی بودند که نتوانستند مبانی اسلام را آنطور که باید به جهانیان عرضه کنند و در نهایت پیامبر را به شهادت رساندند و بعد از آن حضرت به شهادت رسیدند. فرزندانشان تا امام باقر (علیه السلام) و در زمان امام باقر (علیه السلام) اتفاق افتاد که در عصر امام صادق (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) بود. مدرسه حقه جعفری گسترش یافت و وسایل لازم برای زندگی مردم افزایش یافت. مسلمانان توانستند دانشگاهی را که امام صادق (علیه السلام) تأسیس کرد و در آن شاگردان زیادی تربیت کردند و در تاریخ این تحول عظیم ثبت شده است، به جهان اسلام عرضه کنند مفتخریم که در راه حقیقت قدم می گذاریم. مدرسه امامت و ولایت و ما از برکات این مکتب بهره مندیم.

منتظری با اشاره به فلسفه هفته وحدت افزود: حوادثی که در ابتدای اسلام رخ داد جهان اسلام را متفرق کرد و هدف اولیه دشمنان اسلام جلوگیری از ظهور کامل و همه جانبه اسلام در جهان بشریت بود. و امروز شاهد آثار بد این تفرقه و جدایی هستیم و دشمن با لطیف الحیلی سعی در تفرقه افکنی در شئون اسلامی دارد و دیروز در بیانات مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن باید. اجازه تقسیم اهداف را نمی دهد و بدتر خواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نتایج تفرقه در جهان اسلام گفت: ما شاهد نتیجه تفرقه بین امت اسلامی در طول 1400 سال اسلام از جمله رژیم منحوس رژیم صهیونیستی هستیم که مستقر شد. حدود 80 سال در قلب جهان اسلام قرار گرفت و سرزمین امت اسلامی را غصب کرد. اگر جهان اسلام با یکدیگر اتحاد و هماهنگی داشتند، چنین رژیمی در منطقه وجود نداشت. منطقه کار نمی کند و امروز تلاش می کنند اجازه ندهند این واحد وجود داشته باشد.

منتظری با اشاره به آیات و روایات مربوط به وحدت در آیات بسیاری به وحدت جامعه اسلامی اشاره کرد که از جمله آنها می توان به آیه شریفه 103 سوره آل عمران اشاره کرد که می فرماید: «و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید. و در روایات رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام مطالب زیادی ذکر کرده ام و وظیفه ما این است که به اصول عقیده جعفری پایبند باشیم و با امت اسلامی متحد شویم. اما این وحدت به این معنا نیست که مبانی دینی اصیل خود را رها کنیم، بلکه باید مشترکات را کنار بگذاریم و اختلافات این دوره را پشت سر بگذاریم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نحوه اداره حکومت اسلامی به مسعود الماجیان رئیس جمهور گفت: باید دستورات امیرالمومنین علی (علیه السلام) را در خصوص تذکر به مالک الشتر برسانم. . خدمت جناب عالی که می فرمایند: نیکی و مسیح در خانه شما نخواهد بود، زیرا این یک قربانی برای اهل خیر و تربیت برای آنها خواهد بود، و قوم عیسی در کنار عیسی هستند و من هرگز از خود نخواستم. یعنى مالک، انسان خوب و بد در برابر تو یکى نیستند، این عمل انسان نیکو را بر خلاف میلش به نیکوکارى و بدکارى را تشویق مى کند و با همه آن گونه که هست رفتار کند. او خود را متعهد به انجام این کار کرد.

منتظری در ادامه به تفسیر سخنان امیرالمومنین(ع) پرداخت و گفت: منتظری در سخنرانی های انتخاباتی خود در دوران انتخابات و پس از آن در دوران ریاست جمهوری خود به آیات قرآن کریم و احادیث و سخنان نهج البلاغه اشاره می کند. که مایه مباهات و افتخار نظام است که اسلامی است اما در انتصاباتی که می بینیم عده ای حسن سابقه ندارند و به قول امیرالمومنین علی علیه السلام این موضوع به نفع ملت نیست نظام اسلامی که همه افراد دارای سوابق خوب و بد، محسن و موسی را در یک جا با عنوان وحدت ملی گرد هم می آورد، اگر اینگونه عمل کنیم، افراد خوب و خوب دلسرد می شوند و افراد بد تشویق می شوند. بد رفتار کن

منتظری با اشاره به نشست خبری رئیس جمهور در روز گذشته گفت: دیروز خانمی با لباس نامناسب تنها با قرار گرفتن در پشت تریبون گشت ارشاد را به سخره گرفت و آقای رئیس جمهور نیز گفت که گشت ارشاد همچنان آنجاست و ما را تشویش می کند. و قول دادند که اگر قرار است با گشت ارشاد برخورد کنیم، باید با وضعیت نامناسب حجاب آن فرد هم برخورد کنیم و ارزش ها نباید برخورد کنند. مورد تجاوز قرار گیرد و خون شهدای بزرگوار پایمال نشود و وقتی آن خانم با آن حالت نامناسب در مورد حجاب صحبت می کند، انتظار می رود رئیس جمهور ایران اسلامی در پخش زنده تلویزیون موضع درستی را اتخاذ کند. البته باید کارهای فرهنگی و ترویجی و سرمایه گذاری آموزشی در مدارس انجام شود و آخرین نهاد هم نیروی انتظامی و قوه قضائیه است که باید وارد عمل شود.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: امروز در سفرهای مختلف به اقصی نقاط کشور بسیاری از مردم و مسئولان دلسوز نظام و انقلاب نارضایتی خود را از موضوع حجاب اعلام می کنند. انشاءالله خداوند همه ما را در آنچه مورد رضایت خداوند متعال و حضرت ولی عصر (علیه السلام) قرار می دهد، توفیق دهد. ما موظفیم از رئیس جمهور محترم حمایت و حمایت کنیم و هر جا که نیاز به کمک دارند کمک کنیم و البته هر جا که نیاز به تذکر است تذکر بدهیم و دانشجویی مثل من وظیفه دارد در هر زمان و در هر مکانی مشکلات و مشکلات را ببیند. ناهنجاری ها، توجه کنید که

رئیس دیوان عالی کشور در پایان سخنان افتتاحیه این جلسه گفت: از مساعدت و اهتمام رئیس محترم قوه قضائیه در رفع مشکلات معیشتی کارکنان دستگاه قضایی و اداری دستگاه قضایی کمال تشکر و قدردانی را داریم. . همچنین باخبر شدیم که جناب آقای سید علی معینی رئیس سابق شعبه پنجم و مرحوم یکی از فرزندان بزرگ ملت به رحمت خدا رفته و برای ایشان علو درجات و علو درجات و برای خانواده محترمشان مسالت داریم. صبر و اجر داشته باش

در ادامه رسیدگی به پرونده کیفری در حال انجام با موضوع قتل عمد با چاقو در دستور کار هیأت عمومی دیوان عالی کشور قرار گرفت که موضوع اختلاف شعبه چهارم دادگاه کیفری استان خوزستان با … شعبه سی و پنجم دیوان عالی کشور مطرح شد.

شعبه 4 دادگاه کیفری استان خوزستان قتل را عمد دانسته و به استناد ماده 290 قانون مجازات اسلامی حکم قصاص نفس را صادر کرده است، اما شعبه 35 دیوان عالی کشور پرونده را دفاع مشروع و مطابق با آن دانسته است. با ماده 302 قانون مجازات اسلامی که در ادامه با تبادل نظر و استماع نظر نماینده دادستان کل کشور، هیأت عمومی مرکب از شعب کیفری دیوان عالی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رأی شعبه چهارم دادگاه کیفری استان خوزستان صحیح است.

تبلیغات بنری