اخبار اخبار سیاسی

امکان درخواست مجوز مهدکودک بین عید قربان تا غدیر وجود دارد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت ایران اکونومیست. مجتبی همت فر در نشست اعضای شورای نمایندگان وزرا و مدیران کل آموزش و پرورش کشور نکاتی را درباره آیین نامه ها و بخشنامه ها بیان کرد.

وی به اهمیت حوزه مهدکودک و تاثیر مستقیم آن بر کیفیت مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین (راهبرد 5-1) این بخش باید غیردولتی مدیریت شود. با توجه به ضعیف بودن اکوسیستم در این زمینه نیازمند حمایت و کمک هستیم.

همت فر افزود: بخشنامه شماره 700185 با نکات اساسی ارائه شد که برخی استان ها در اجرای آن دچار سردرگمی هستند. یک نکته مهم، اقدام زودهنگام برای ثبت نام و اخذ مجوز قانونی است.

وی افزود: برخی از استانداری ها صلاحیت قانونی محدودی دارند و آمادگی داریم به متقاضیان برای اخذ مجوز قانونی مهدکودک کمک کنیم. این قانون به قراردادهای بلندمدت اجازه می داد تا بنیانگذاران بتوانند فضا را تجهیز و آماده کنند.

همتفر درباره مشکل تحمیل مربی به مؤسسان توضیح داد: تحمیل مربی به مؤسس برای ما مهم است.

وی تصریح کرد: جلسات هماهنگی آموزش کودکان نباید متوقف شود زیرا بسیاری از مجوزها در انتظار تایید هستند تا بتوانیم خدمات خود را توسعه دهیم.

همت فر به مجوزهای جدید اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال گذشته مجوزها را افتتاح کردیم و 60 هزار درخواست ثبت شده داریم. ما به طور موقت سیستم را غیرفعال کرده ایم تا ماموریت آنها مشخص شود، اما بین عید قربان و غدیر، سیستم برای ثبت درخواست های جدید باز خواهد بود.

وی به محتوای آموزشی اشاره کرد و تاکید کرد: لزوم تجمیع بسته های آموزشی و آموزشی با مشارکت اقشار دولتی و غیردولتی در سند تحول مورد تاکید قرار گرفت و هیچ اجباری در این زمینه وجود ندارد.

همت فر به اهمیت نصب تابلوهای مهدکودک اشاره کرد و گفت: تعداد تابلوهای نصب شده با تعداد مهدکودک های فعال یکسان نیست. باید کمپینی راه اندازی شود تا این تفاوت و زحمات انجام شده را به خانواده ها نشان دهد.

وی با قدردانی از زحمات استانداری ها در تنگ کردن حوزه موسسات غیرمجاز، بر تشکیل تیم های نظارتی مانند تیم های نظارتی استانداری البرز تاکید کرد.

همتی فر در خصوص اطلاعات حمایتی گفت: اطلاعات محدودی قبل از عید ارائه شد و اوایل امسال نیز ارائه می شود. من از استان هایی که گزارش هزینه ها را ارسال کردند تشکر می کنم و از استان های دیگر می خواهم که سریع عمل کنند.

وی اعلام کرد: شهریه های سال جدید در تابستان اعلام می شود و سعی می کنیم ملاحظات اجرایی را با توجه به توصیه ها و نظرات شما به گونه ای اجرا کنیم که منجر به ارتقای کیفیت مطلوب شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال