اخبار اخبار عمومی

چتری برای بورس بخرید

تبلیغات بنری


برای بورس چتر بخرید

به گزارش مجله توژال؛ بازار سهام در بیست و پنجمین روز از آخرین ماه تابستان افت کرد. به نظر می رسد ریسک های سیستماتیک و سود بانکی تا 30 درصد بر بازار سهام تأثیر منفی داشته است. البته در شرایط کلی بورس حرکت لازم را دارد و بیشتر خرید و فروش ها از طریق اسیلاتورها انجام می شود.

گروه خودرو و فلزات اساسی مانند قدیم قرمز و از سوی دیگر گروه داروسازی و کامپیوتر سبز رنگ بودند.

برخی از تحلیلگران بازار سهام معتقدند پس از رشدی که از 24 مرداد ماه گذشته آغاز شد و حدود 20 روز ادامه داشت، در حال حاضر بازار در رکود به سر می برد و با توجه به رسیدن قیمت سهام خرد به کف، در صورت اتخاذ تصمیمات مقتضی بورس اوراق بهادار دولت، پتانسیل یک روند صعودی در بازار سهام وجود دارد.

روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت 9 هزار و 964 واحدی به رقم 265 هزار و 507 واحد رسید.

شاخص هم وزن با کاهش 1841 واحدی به عدد 674765 رسید.

امروز 257 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 4.956 میلیارد تومان در بورس انجام شد.

بازار سهام نیمه ابری

نقشه بورس – یکشنبه 25 شهرور 1403 هجری شمسی فولاد، شبنا و شبندر از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرکاربرد می توان به شبنا، فولد و ذوب اشاره کرد.

شاخص ارز ایران نیز روز یکشنبه با ۲۲ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس امروز به 135 هزار معامله به ارزش 18.966 میلیارد تومان رسید.

خاور و کگر بر شاخص فرابورس تاثیر منفی داشتند اما سپهر تاثیر مثبت داشت. خاور، وسپر و شاداو از جمله نمادهای پرمعامله بودند.

در پی موارد مطرح شده در خصوص اخذ وام های میلیاردی از سوی رئیس و برخی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را تقدیم رئیس سازمان بورس کرد. . شورای عالی بورس که به تصویب وزیر اقتصاد رسید.

دامنه نوسانات در بورس نیز در 26 شهریور از 2 به 3 درصد افزایش یافت. از یکشنبه 23 مرداد تا چهارشنبه 26 مرداد، دامنه معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق های سرمایه گذاری سهام به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و سپس دامنه نوسانات بورس از روز شنبه (مردادماه) تغییر کرد. 27) و تا 17 سپتامبر به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. در 17 سپتامبر، این عدد به مثبت یا منفی سه درصد افزایش یافت. / اسنا

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال