اخبار اخبار سیاسی

کد ۱۹ مانع جذب معلمان جدید شده است

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران سلام ستوده نماینده مردم مهاباد در شورای اسلامی در نطق اضطراری خود در روز یکشنبه 25 شهریور 1403 گفت: نباید فرصت ها را هدر دهیم و به فکر خدمت به مردم عزیز باشیم. آنها مردمی با علم، دانش، بصیرت، علم و رهبری هستند، پس باید با کارهای خوب و برنامه های مطلوب تلاش کنیم تا دل ملت ایران را به دست آوریم.

وی بر لزوم توجه مسئولان به معیشت مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان و وزرا باید بی عدالتی ها و اختلافات را رفع کنند و به فکر راه حل اساسی و رویکرد موثر برای تحولات اقتصادی کشور باشند. جوانان تحصیل کرده و جویای کار فرصت های شغلی پیدا می کنند و فراهم می کنند تا جوانان نخبه و مستعد ما مرزها را ترک نکنند.

یکی از نمایندگان مجلس هامونین با تایید این مطلب تصریح کرد: در سطح کشور با کمبود معلم مواجه هستیم، ضمن اینکه جای پذیرش و استخدام داریم، اما قوانین، مفاد و تفاهم نامه هایی را اجرا کرده ایم که متاسفانه مانعی برای بکارگیری این عزیزان شده است. که از آنها بخواهید کد 19 را حذف کنند. نمادهای 4، 5 و 6 شما را از جذب این عزیزان باز داشته است. معلمان نهضت سوادآموزی سالهاست که آرزوی کار را دارند. این عزیزان باید شرایط را تغییر دهند و از بلاتکلیفی خارج شوند. همه، از ارتش معلمان، معلمان مدارس غیرانتفاعی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات، باید جذب و استخدام شوند.

ستوده گفت: باید نیروهای توانمند، مسئولیت پذیر، صادق و عادل را وارد نهادهای دولتی کنیم. اگر امروز شاهد بی عدالتی، نارضایتی و مشکلات عدیده در همه بخش ها هستیم، این به دلیل نبود مدیریت و عدم نظارت است. ما باید دست از خرابکاری و تقلب برداریم و از افراد ضعیف النفس و سست اراده دوری کنیم.

وی همچنین از دریافت رشوه از برخی پزشکیان انتقاد کرد و گفت: مسئولان باید این افراد را اخراج کنند چرا که همه سختی ها، مشکلات و بدبختی های ما به رشوه گرفتن و دلالی گره خورده است.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه با بیان اینکه تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم و قطعی برق و کم آبی خسارات زیادی به کشاورزان و مردم روستای عزیزمان وارد کرد، گفت: تقاضا دارم که برق قطع شود و برق مستمر قطع شود.» برای سال آینده مدیریت می شود زیرا این موضوع کمر کشاورز و تولیدکننده را می شکند.

ستوده همچنین به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از دولت خواست به این مسائل توجه کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال