اخبار اخبار سیاسی

دستیابی محققان به فرمول ساخت رزین‌های نسوز برای صنایع ریخته‌گری و دودکش‌های حرارتی نیروگاه‌ها

تبلیغات بنری


محمد رسول بختیاری، معاون طراحی و کنترل این شرکت دانش بنیان در گفتگو با توژال، وی بیان کرد: یکی از محصولات ما پودر رزین فنولیک برای ساخت ترکیبات مقاوم در برابر حرارت مانند آجرهای نسوز است که باید در دمای بالا مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه این آجرها برای صنایع ذوب، زباله سوز، دودکش های حرارتی نیروگاه ها مناسب است، خاطرنشان کرد: تاکنون این نوع رزین از خارج از کشور وارد شده و توانسته ایم این محصول را تولید کنیم.

بختیاری با اشاره به مزیت رقابتی این نوع رزین گفت: این محصول به عنوان چسب در تولید مواد نسوز به ویژه در فرآورده های نسوز استفاده می شود. رزین های فنولیک به دلیل مقاومت حرارتی بالایی که دارند، برای صنایع مختلفی که مقاومت حرارتی در آنها اهمیت دارد، مناسب هستند.

معاون طراحی و کنترل این شرکت دانش بنیان، این محصول را IP502/12m معرفی کرد و خاطرنشان کرد: این محصول از نوع رزین اصلاح‌شده نووالاک است که برای تولید لوله‌های نقاله مذاب برای ریخته‌گری (ذوب آهن) استفاده می‌شود. با توجه به اینکه تمامی رزین های نووالاک که در حال حاضر در صنایع نسوز استفاده می شوند از نوع عمومی هستند، رزین IP502/12m اولین رزین نووالاک سریع کیور مناسب برای صنایع نسوز می باشد که علاوه بر Btime کم، مقاومت حرارتی بالا نیز در چنین صنایعی اصلاح شده است. این روش که با مواد مورد استفاده در صنعت هدف سازگار است، برای به دست آوردن واکنش شیمیایی بهتر سازگار است.

بختیاری باکلیت را از دیگر محصولات این شرکت دانست و ادامه داد: این محصول در قالب گیری تزریقی و فشاری نیز برای تولید قطعاتی که در معرض خوردگی مداوم بوده و نیاز به هدایت الکتریکی بالایی دارند مانند قطعات کنتور گاز یا سایر قطعات فنی مشابه استفاده می شود. آنها می روند

وی تاکید کرد: پودر قالب گیری باکلیت یا فنولیک ترکیبی است متشکل از چندین نوع مواد پودری شامل پرکننده های آلی و معدنی، افزودنی های آلی، رنگدانه ها، گرافیت و رزین فنلی و قابلیت قالب گیری و شکل دهی برای ساخت قطعات مختلف تحت فشار و حرارت را دارد. . .

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال