اخبار اخبار ورزشی

سمیعی نسبت به حواشی قوانین سقف بودجه واکنش نشان داد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، فرشید سامعی مدیرعامل استقلال درباره علت اعتراض برخی به روند افزایش سقف بودجه گفت: برای ما مشخص نیست که چرا برخی در مقابل تصمیم قانونی فدراسیون فوتبال به این شکل مقاومت می کنند. فدراسیون فوتبال بر اساس قوانین و مقررات و با استناد به مقررات حاکم بر سقف بودجه، با توجه به درآمدهای باشگاه های شرکت کننده در مسابقات آسیایی، با رعایت مفاد قانونی، سقف را برای «همه» ایرانیان افزایش داد. چرا که قرار است این چهار باشگاه از شأن فوتبال ملی و جایگاه فوتبال ایران دفاع کنند، اما مشخص نیست چرا برخی درک نمی کنند که حضور ضعیف در این رقابت ها منجر به کاهش بیشتر سهمیه ها در لیگ های مختلف آسیایی می شود. متأسفانه ترجیح می دهند از اعمال قانون به محاسبه تضعیف فوتبال ملی جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که باشگاه های آسیایی به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری زیادی کرده اند، به نظر می رسد اجرای این قانون و افزایش سقف بتواند به فوتبال ایران کمک کند. دیدگاه ما و سایر دوستان دقیقاً یکی است، این یک موضوع ملی است و حفظ جایگاه اول ایران در منطقه و عملکرد موفق باشگاه های ایرانی مایه افتخار ملی خواهد بود. اگر با توان فنی خوب وارد مسابقات شویم، می توانیم در رقابت با باشگاه های خوش دست منطقه موفق باشیم و از سهم ایران به خوبی دفاع کنیم. این رفتار و احساسات کاذب اساساً با حفظ منافع ملی مغایرت دارد. با افزایش محدودیت بودجه، مجموع مبلغ ما به اندازه یک بازیکن از برخی تیم ها در مسابقات نیست.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: برای گروه مدیریت استقلال منافع ملی همیشه بوده و هست. آینده فوتبال باشگاهی ایران به موفقیت نمایندگان ایران در رقابت های لیگ الیت و لیگ قهرمانان آسیا بستگی دارد. نرسیدن به نتیجه مطلوب و ناکامی مقابل تیم های قدرتمند منطقه نه تنها برای هیچ یک از شهروندان ایرانی ما نامطلوب است، بلکه همه منتظر پیروزی و موفقیت نمایندگان ایران در زمین در این رقابت ها هستند تا تیم ایران به موفقیت برسد. نتیجه مورد نظر پرچم ایران در قاره آسیا به اهتزاز در خواهد آمد. از این رو مثل همیشه خلاف انتظار و با رعایت قانون هستیم و بدون توجه به حاشیه ها جلو می رویم تا نمایندگان شایسته ای برای فوتبال ایران در قاره آسیا باشیم.

باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که در مکاتبات متعدد هفته های اخیر با فدراسیون فوتبال با استناد به مستندات قانونی و مقررات جاری به صراحت تایید کرد که افزایش بودجه امتیازی برای نمایندگان آسیا نیست، اما در ادامه آمده است. سامی با تایید این موضوع گفت: آنچه در قانون ابلاغی فدراسیون به صراحت آمده است این است که تمامی درآمدهای باشگاه ها به دلیل حضور در آسیا به سقف بودجه و درآمد باشگاه اضافه می شود. سال 2024 نیز در این مبحث گنجانده شده است، بنابراین هیچ امتیاز خاصی وجود ندارد و ما فقط اجرای قانون را بدون امتیاز پیگیری می کنیم ما در فوتبال رایج است که نرفتیم. بر اساس تمامی مدارک و مکاتبات ارسالی به فدراسیون فوتبال، پایبندی خود به قانون را در تمامی مراحل نشان داده ایم.

وی ادامه داد: فدراسیون با اجرای قانون به تیم های قانون مداری مانند استقلال کمک کرد تا مشکلات خود را از طریق قانونی حل کنند. امروزه هواداران به راحتی می توانند ببینند کدام باشگاه ها به طور قانونی به دنبال حل مشکلات خود هستند. در عصر دهکده جهانی که همه همه چیز را می‌دانند، هواداران فوتبال می‌توانند اخباری مانند فروش خانه یا ماشین خود توسط بازیکن خاصی را برای پیوستن به یک تیم خاص منتشر کنند. آنها آن را شوخی می دانند زیرا اگر این سخنان جدی گرفته شود چیزی جز توهین به شعور مردم نیست. باشگاه استقلال قصد تحریک طرفین را ندارد و فقط درخواست اعمال قانون کرده است اما به دلیل این درخواست قانونی مورد هجمه قرار می گیرد. او به صراحت اعلام کرد که صبر باشگاه و هواداران برای همیشه دوام نخواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره نارضایتی برخی از هواداران گفت: من حق کامل را به هواداران باشگاه استقلال می دهم که در صورت نارضایتی از برخی حرف ها اعتراض خود را به باشگاه اعلام کنند. آنها تا به امروز الگوی ایده آل هواداران در فوتبال ایران بودند اما عملکرد و اظهار نظر برخی افراد در این مقطع به هیچ وجه قابل قبول نیست. شاید پایبندی به قانون و اجرای آن توسط فدراسیون فوتبال از سوی برخی متفاوت باشد، اما تفسیر ما در این مورد تنها اجرای قانون مصوب است.

وی تاکید کرد: خیلی جالب است. باشگاه استقلال به دلیل اشتباه فاحش قهرمانی فصل قبل را از دست داد، اما مدیریت آن هرگز از ادبیات رکیک در دفاع از حق استقلال استفاده نکرد. ضمن تبریک به فدراسیون فوتبال برای اجرای قانون مصوب، امیدواریم فدراسیون فوتبال همان مسیر قانون مداری را طی کند و مدیون اجرای قانون و مماشات با عده ای نباشد. زیرا قطعا در جامعه فوتبال به چیز دیگری تعبیر می شود و به تداوم قانون در فدراسیون لطمه می زند. به هواداران محترم باشگاه استقلال این اطمینان را می دهیم که خادمان شما در مدیریت باشگاه استقلال اسیر دست اندازی رسانه ای نخواهند شد و قاطعانه از حقوق باشگاه استقلال در مقابل هر اقدام و گفتار خلاف قانون دفاع خواهند کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال