اخبار اخبار ورزشی

رحمت عالمیان: نیما خیلی ناراحت است

تبلیغات بنری


رحما ایلامیان در گفت و گو با مجله توژال با اشاره به غیبت نیما عالمیان در مسابقات جهانی 2025 گفت: نیما و نوشاد در المپیک پاریس با آقای لتفولی نسبی به توافق رسیدند تا زمانی که فرصت حمایت از بازیکنان جوان فراهم نشود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکنند. و این نیز باید انجام شود. من خودم به آقای قریشی رئیس فدراسیون و حدادگر دبیر فدراسیون گفتم که نیما و نوشاد همیشه در مسابقات مختلف حضور دارند و به بازیکنان جوان و آمدی جا می دهند تا آنها را ناامید و انگیزه ندهند.

وی ادامه داد: نوشاد بعد از المپیک در فرانسه ماند اما نما به ایران بازگشت. او در المپیک پاریس دستش آسیب دید و تحت مداوا بود و تمرین نکرد و به همین دلیل در انتخابی تیم ملی شرکت نکرد. بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی اعلام کردند که مسابقات قهرمانی آسیا هم برای کسب سهمیه مسابقات جهانی 2025 است، این در حالی است که ما اصلا از چنین مشکلی مطلع نبودیم. نیما برای مسابقات جهانی برنامه ریزی کرده بود و اگر از این قانون خبر داشت حتی با همین شرایط شرکت می کرد و جزو چهار نفر بود. یک نعمت را نباید به راحتی از قلم انداخت.

رحمت علمایان: نیما خیلی ناراحت است/سرمربی تیم ملی از او حمایت نکرد

آنها یک بازیکن موثر را اخراج کردند

عالیان همچنین گفت: پس از انتخاب تیم اعلام کردند که چون نهمه شرکت نکرد برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب نمی شود. نیما العمیان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب می شود و نقش مهمی در موفقیت این تیم در بازی های آسیایی و قهرمانی جهان در کره جنوبی داشت اما بازیکن موثر این تیم کنار گذاشته شد. نیما شش سال است که در فرانسه تنها زندگی می کند و شرایط سختی را پشت سر گذاشته و چندین بار تصمیم به بازگشت به ایران گرفته است، اما همه چیز را تحمل می کند تا بتواند شرایط هنری بهتری به دست آورد و اعتماد به نفس پیدا کند. نیما و نوشاد برای تیم ملی افتخار می کنند و نباید به راحتی از نیما بگذرند. برای تیم بانوان قرار شد شش نفر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند و از آقایان هم درخواست کردیم که شش نفر را اعزام کنند. آنها جلسه ای برگزار کردند اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

سرمربی از نیما حمایت نکرد

العالمیان در پاسخ به این سوال که واکنش نهمه پس از اطلاع از باخت در مسابقات جهانی چه بود؟ وی بیان کرد: نهمه خیلی ناراحت بود چون اگر از وجود چنین قانونی خبر داشت در انتخاب تیم ملی شرکت می کرد. سرمربی تیم ملی باید اختیارات کامل داشته باشد. بازیکنی که در مسابقات جهانی، قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد، سرمربی باید اقتدار و مدافع داشته باشد و بگوید که برای کسب سهم یک نفره و دونفره مسابقات جهانی به این بازیکن نیاز دارد و نباید از مرز عبور کند. . . متاسفانه سرمربی تیم حمایت نکرد.

رحمت علمایان: نیما خیلی ناراحت است/سرمربی تیم ملی از او حمایت نکرد

ناراحتی از محرومیت یک ساله افشین نوروزی

ملی پوش سابق تنیس روی میز ایران با اشاره به محرومیت یک ساله افشین نوروزی گفت: افشین نوروزی از هر نظر بازیکن موجهی است. او سال ها برای تیم ملی زحمت کشید و وقتی هنوز نیما و نوشاد نیامده بودند، تنها بازیکن ایرانی بود که توانست مقابل خارجی ها خوب بازی کند. در انتخاب تیم ملی تنش ایجاد شد و از حضور بازیکنان در انتخابی تیم ملی گلایه کرد. فدراسیون نوروزی را یک سال محروم کرد در حالی که این کار نامناسب است و نباید به خاطر یک مسابقه یک سال محروم شود. ما خیلی صحبت کرده ایم و واکنش ما این است که محرومیت یک ساله خیلی زیاد است و حتی باعث آسیب مالی این بازیکن می شود. حداقل فقط جریمه شده بود. کاری که با افشین نوروزی کردند، ممکن است در آینده با نوشاد و دیگر بازیکنان خوب انجام دهند.

رحمت علمایان: نیما خیلی ناراحت است/سرمربی تیم ملی از او حمایت نکرد

به خاطر نیما حاضر نشد به مسابقات قهرمانی آسیا برود

پدر نیما و نوشاد به الاتحاد گفت: سال ها در تیم ملی بودم. تمرین هم انجام دادم. من سال ها با نیما و نوشاد سخت کار کرده ام و هر روز هشت ساعت با آنها تمرین کرده ام. حالا این دو بازیکن به اعضای جدایی ناپذیر تیم ملی تبدیل شده اند. من از شرایط و روحیه نیما و نوشاد کاملا آگاهم اما فدراسیون یک بار هم به من پیشنهاد همراهی آنها را به عنوان همراه یا دستیار در مسابقات بین المللی نداده است. فقط در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان از من خواستند با تیم بروم اما به دلیل ناراحتی نیما نپذیرفتم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال