اخبار اخبار ورزشی

نامزد بهترینِ جهان شدن، انگیزه‌ام را بیشتر کرد

تبلیغات بنری


فرزانه توسلی روز جمعه در گفت و گو با مجله توژال گفت: امسال با تیم سایپا قرارداد بستم و افزایش قراردادها مثل همیشه است و در حوزه بانوان افزایش زیادی نداریم. هر سال قرارداد می بندد و همین درصد در سال های قبل اضافه می شود

وی افزود: تاکنون 9 تیم لیگ برتری اعلام آمادگی کرده اند. سوپرلیگ فوتسال بانوان از 9 خرداد آغاز می شود و در ابتدا 7 تیم اعلام آمادگی کردند و دو باشگاه دیگر نیز با تاخیر تیم های خود را تعطیل کردند. دوست دارم باشگاه‌های بزرگی که روی فوتسال آقایان سرمایه‌گذاری می‌کنند وارد بخش بانوان هم شوند، زیرا عمده‌ترین حوزه‌ای که باشگاه‌هایی مثل گتی پسند اصفهان، مس سونگون ورزیقان و کروپ آلفند از آن حمایت می‌کنند فوتسال است. حمایت از این باشگاه ها به رشد فوتسال بانوان کمک می کند.

ملی پوش فوتسال بانوان گفت: هر ساله در یافتن حامی مالی مشارکت می کنیم. مس رفسنجان پارسال تیم معرفی کرد، امسال تا آخرین لحظه خبر انحلال این تیم در لیگ برتر شنیده می شد و حالا دوباره با بودجه کم تیمی را روانه میدان کرده اند. 4 یا 5 تیم دیگر آنقدر هزینه نکردند. رشته ای که دو بار قهرمان آسیا شده ایم و بازیکنانش جزو 10 فوتسالیست برتر دنیا هستند و الان حتی یافتن حامی مالی هم سخت شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عدم برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا و مسابقات بین المللی انگیزه حامیان مالی را می گیرد و در نهایت به فوتسال بانوان آسیب می زند. در حالی که جام باشگاه های آسیا در رشته های والیبال و فوتبال بانوان برگزار می شود، خبری از این رقابت ها در فوتسال بانوان نیست.

توسلی در خصوص دیدارهای آتی تیم ملی فوتسال بانوان خاطرنشان کرد: قرار بود مسابقات داخل سالن المپیک اواخر آذرماه آینده در تایلند برگزار شود که به تعویق افتاد و معلوم نیست برگزار می شود یا خیر. ما در هشت ماه گذشته هر ماه یک اردو برگزار کردیم، اما آخرین مسابقات رسمی و بزرگ ما جام ملت های آسیا 2018 و قهرمانی ایران بود. از آن تاریخ، جام ملت های المپیک در داخل سالن برگزار نشده است.

توسلی: نسل طلایی فوتسال بانوان ایران مایه تاسف است/ نامزدی بهترین های جهان انگیزه ام را بیشتر کرد

وی افزود: جام ملت های آسیا اردیبهشت سال آینده برگزار می شود و جام جهانی فیلیپین نیز در راه است. آنها پیش از این سه دور آزمایشی جام جهانی برگزار کرده بودند و آن مسابقات رسمی نبود. از یک طرف خوشحال بودیم که این مسابقات به صورت رسمی برگزار می شود. از طرفی کاش زودتر این اتفاق می افتاد چون می توانست کمک زیادی به پیشرفت فوتسال بانوان کند.

ملی پوش فوتسال بانوان تصریح کرد: اکنون که جام جهانی به طور رسمی برگزار شده، نگاه ها به فوتسال بانوان در تمام دنیا تغییر کرده است. پیش از آن برزیل، روسیه و پرتغال در فوتسال فعال بودند اما اکنون بیشتر کشورها در این رشته فعال هستند. سال گذشته بیش از 30 کشور در جام ملت های اروپا شرکت کردند. نگاه ها به فوتسال بانوان تغییر کرده است و امیدوارم در آسیا هم به فکر برنامه باشند چون از سال 2018 تاکنون هیچ مسابقه رسمی نداشته ایم.

وی افزود: در واقع نسل طلایی داشتیم بعد از قهرمانی در آسیا دیگر رقابتی وجود نداشت. واقعا مایه تاسف بود و این نسل در صورت برگزاری تورنمنت در سال 2020 می توانست دوباره شانس قهرمانی داشته باشد. تا اینجای کار ما بی شانس نبوده ایم اما شرایط سخت است و همه تیم ها بهتر شده اند که نشان می دهد دیدگاه ها در مورد فوتسال زنان تغییر کرده است. همه رقبای ما آماده هستند و اگر به دنبال ایستادن روی سکو برای سومین بار در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم، با توجه به جوان شدن تیم، باید بازی های دوستانه و اردوهای منظم بیشتری برگزار شود و نگاه ویژه ای به مسابقات داشته باشند. زنان فوتسال.

توسلی در پاسخ به اینکه احساس شما از کاندید شدن مجدد جایزه بهترین دروازه بان فوتسال بانوان در سال 2023 چیست، گفت: بسیار خوشحالم و این انگیزه بیشتری به من می دهد. اگر قرار باشد در چند سال آینده تمام اهداف و ذهنیتم را روی این موضوع بگذارم تا بهترین باشم و بهترین عملکرد را داشته باشم، انتخاب شدن به عنوان کاندیدای بهترین دروازه بان کمک زیادی به من می کند تا سال های آینده را با روحیه خوب پشت سر بگذارم. و به این اهداف خواهم رسید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال