اخبار اخبار تکنولوژی

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

تبلیغات بنری


“معدن دولتی” وی در گفت و گو با مجله توژال گفت: شرکت ملی پست یک شرکت خدماتی است که با توجه به وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پستی کشور توزیع می شود خدمات آن در سراسر کشور در حال توسعه است. درصدی از خطاها ممکن است رخ دهد. تلاش بر این است که کیفیت و خدماتی را که ارائه می کنیم در سطحی حفظ کنیم که رضایت کلی مشتری را جلب کند، اگرچه گاهی اوقات به دلایل زیادی نمی توانیم سطح کیفی مورد نظر خود را حفظ کنیم.

وی در خصوص نرخ پذیرش و توزیع شرکت ملی پست افزود: شرکت ملی پست دولتی است و قیمت ها بر اساس تصمیمات نهادهای نظارتی مانند سازمان حراست و سازمان تنظیم مقررات تعیین می شود. بنابراین شرکت ملی پست نمی تواند نرخ پذیرش و توزیع مرسولات را بر اساس قیمت تمام شده یا هزینه هایی که متحمل می شود دریافت کند. در حالی که اگر شرکت ملی پست یک شرکت خصوصی بود، می شد هزینه خدمات آن را بر اساس تورم شناور در نظر گرفت.

دوواله افزود: خودروهایی که در زیپ لاین تردد می کنند سوخت دولتی ندارند و از سوخت رایگان استفاده می کنند. هزینه های شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است. اما نرخ آنها تنظیم شده و قابل افزایش نیست. نمی توان گفت که دلیل اصلی افت کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارد، اما بی تاثیر نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده متناسب با خدمات ارائه شده نباشد، همیشه کمبودهایی وجود خواهد داشت. .

وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، خدمات پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و معمولی تقسیم می‌شود و هر یک از این خدمات بر اساس زمان‌بندی تحویل، قیمت مشخصی دارند که برای دریافت‌کننده ارسال می‌شود البته بسیار کم و زیاد است و قابل تغییر است نه زیاد.

افزایش 10 تا 15 درصدی در ترافیک پستی

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته شرکت ملی پست متناسب با هزینه های خود افزایش قیمت نداشت و در سال جاری قیمت های جدیدی بر اساس مجوزهای دریافتی تعیین شد. نظر نهادهای نظارتی نکته جالب این است که با افزایش نرخ جابجایی مرسولات پستی بین 10 تا 15 درصد افزایش یافت. این نشان می‌دهد که قیمت‌های رقبا بالاتر از قیمت‌های شرکت ملی پست است و با وجود قیمت‌های بالاتر، مشتریان همچنان شرکت پست را برای ارسال مرسولات خود انتخاب می‌کنند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست درباره نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان گفت: شرکت ملی پست مجهز به مراکزی است که به صورت 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات و مسائل شهروندان فعالیت می کنند. از ابتدای سال تاکنون حدود 2 میلیون شهروند با شرکت ملی پست تماس گرفته اند که از این تعداد یک میلیون و 500 هزار تماس به صورت خودکار پاسخ داده شده است. حدود 401000 نفر با کارشناسان تماس گرفتند، از جمله 97000 نفر که تخلفاتی را گزارش کردند که منجر به شکایت شد.

از ابتدای سال 1403 هجری شمسی تاکنون 2 میلیارد و 200 میلیون تومان غرامت پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 719 شکایت در رابطه با تاخیر، خسارت و غرامت ثبت شده است، گفت: شرکت ملی پست 2 میلیارد تومان پرداخت کرده است 200 میلیون تومان غرامت از ابتدای سال و از 100 هزار تومان تا چند صد میلیون تومان (بسته به نوع بیمه غرامت و ارزش محموله) بوده است.

افزایش 10 تا 15 درصدی در ترافیک پستی

3 میلیون نفر از خدمات تأیید آدرس استفاده کردند

دولت در خصوص ارائه خدمات احراز آدرس توسط شرکت ملی پست به شهروندان گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری به حدود سه میلیون متقاضی خدمات تایید آدرس در نشانی خود اعطا شد.

با اشاره به اینکه جابجایی ثبت شده شرکت پست دولتی حدود 23 میلیون مرسوله در ماه است، تصریح کرد: 95 درصد مرسولات با موفقیت توزیع شد. هر سال تقریباً این درصد توزیع موفق را داریم. توزیع موفق محموله هایی است که به دست مشتریان می رسد. طبیعتاً 89 درصد از محموله ها به موقع (در زمان قانونی) به مقصد رسیدند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: یک میلیون گذرنامه جدید برای مراسم اربعین صادر شد که از این تعداد 146 هزار گذرنامه (حدود 5 درصد) به دلیل تغییر نشانی به دفاتر پیشخوان بازگردانده شد. عدم حضور شخص خانه و غیره

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال