اخبار اخبار سیاسی

واکنش سئول به تصاویر منتشر شده از سایت تاسیسات هسته‌ای کره شمالی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، کره جنوبی تاسیسات غنی سازی اورانیوم کره شمالی و ادعای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر تولید مواد هسته ای برای تسلیحات را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت اتحاد دو کره امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ به وضوح قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توسعه و تولید تسلیحات هسته‌ای را نقض کرده است و این اقدامات تهدیدی جدی برای صلح است. در شبه جزیره کره و فراتر از آن

وی افزود کره جنوبی و جامعه بین المللی برنامه های تسلیحات هسته ای کره شمالی را تحت هیچ شرایطی تحمل نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره ها همچنین به کره شمالی هشدار داد و گفت که اقدامات تحریک آمیز بیشتر با واکنش جدی ارتش و دولت کره جنوبی بر اساس اتحاد با واشنگتن مواجه خواهد شد.

وی همچنین از پیونگ یانگ خواست تا متوجه شود که نمی تواند از سلاح های هسته ای چیزی به دست آورد و بلافاصله به پیشنهاد سئول برای مذاکره پاسخ دهد.

گزارش رسانه دولتی کره شمالی در مورد بازدید کیم جونگ اون از تاسیسات تسلیحات هسته ای و پایگاه تولید مواد هسته ای مورد استفاده در ساخت تسلیحات با اولین تصاویر سانتریفیوژها همراه شد که نگاهی بی سابقه به برنامه هسته ای کره شمالی ارائه کرد. برنامه ای که شورای امنیت سازمان ملل آن را ممنوع کرده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال