اخبار اخبار اقتصادی

مالیات کارمندان ۲ برابر مالیات مشاغل و اصناف

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، مجموع درآمدهای وصولی سازمان امور مالیاتی کشور در پنج ماهه امسال بالغ بر 406 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد و نسبت به سال قبل 80 درصد افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته به تعداد مصوب قانون بودجه. از این میزان، سهم مالیات بر درآمد در مدت مشابه 77 هزار و 594 میلیارد تومان است که حدود 16 هزار و 11 میلیارد تومان سهم مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و حدود 32 هزار و 825 ​​میلیارد تومان سهم مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی است. بخش خصوصی مالیات بخش

در واقع سهم مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی 4 درصد و سهم مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی 8 درصد از کل مالیات دریافتی و در مجموع سهم مالیات کارکنان 12 درصد از کل مالیات دریافتی است. . .

در پنج ماهه امسال 32 هزار میلیارد تومان از مالیات مشاغل وصول شده که معادل 6 درصد از کل مالیات است.

اگرچه سهم اتحادیه ها در پرداخت مالیات تنها 6 درصد است، سهم این قشر در اقتصاد کشور 30 ​​درصد است که سهم قابل توجهی است.

مالیات 50 درصد مشاغل است

بر اساس گزارش های سازمان امور مالیاتی کشور، حدود هشت میلیون مودیان در حوزه تجارت و بازرگانی فعال هستند که نیمی از آنها هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند و نیمی دیگر 6 درصد از کل مالیات را پرداخت می کنند.

بر اساس این گزارش، 20 درصد از اتحادیه های مالیاتی بین 0 تا 5 میلیون تومان، 10 درصد دیگر بین 5 تا 10 میلیون تومان، 12 درصد بین 10 تا 30 میلیون تومان سالانه و تنها 8 درصد اتحادیه ها 30 میلیون تومان پرداخت می کنند. در بالا به عنوان سهم مالیاتی آنها.

مالیات کارمندان دو برابر مالیات شرکت ها و اتحادیه ها است

اصناف مختلف بر اساس نوع شغل و درآمدی که به دست می آورند مالیات های متفاوتی می پردازند، به عنوان مثال در سال 1401 سازمان امور مالیاتی کشور گزارشی از سرانه مالیات هر اصناف در سه سال بر اساس مشاغلی مانند پزشک منتشر کرد. دندانپزشکان، نمایشگاه های خودرو، دفاتر اسناد رسمی، دلالان املاک، رستوران ها و طلافروشان در هر سال مالیاتی بین 9 تا 35 میلیون تومان پرداخت می کنند.

وصول مالیات از شیرینی، شیرینی، لوازم یدکی خودرو، وکلا، هنرمندان، سیگار، دخانیات و فروشندگان کیف و کفش و ابزار آلات سالانه بین 6 تا 8 میلیون تومان و سهم مالیات صاحبان مشاغل منازل است. لوازم خانگی، فرش، لوازم صوتی و تصویری، لوازم التحریر و متل سالانه بین 3 تا 5 میلیون تومان است.

در دوره تحول جدید، سازمان امور مالیاتی کشور با هوشمندسازی نظام مالیاتی و نوسازی بیش از 50 سامانه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و عادلانه‌شدن نظام مالیاتی منطقه‌ای به دنبال رویکرد ارتباط مستقیم بین مودیان و حسابرسان است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال