اخبار اخبار تکنولوژی

گوگل با محاکمه جدید روبرو شد

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، وزارت دادگستری و گروهی از ایالت های آمریکا ادعا می کنند که گوگل انحصاری بر فناوری ایجاد کرده است که ناشران آنلاین را با تبلیغ کنندگان مرتبط می کند. دولت ایالات متحده در اسناد ارائه شده به دادگاه اظهار داشت که تأثیر این برنامه بر هر دو بخش خرید و فروش این معامله به گوگل اجازه می دهد تا با تنظیم معامله بین ناشران و تبلیغ کنندگان، 36 سنت دلار را نگه دارد.

گوگل می گوید که پرونده دولت ایالات متحده مبتنی بر اینترنت قدیمی است، زمانی که رایانه های رومیزی بر آن حکومت می کردند و کاربران اینترنت با دقت آدرس های وب سایت را تایپ می کردند. اکنون تبلیغ‌کنندگان برای دستیابی به مخاطبان به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند TikTok یا سرویس‌های استریم مانند Peacock روی می‌آورند.

در سال‌های اخیر، شبکه‌های گوگل که شامل سرویس‌هایی مانند AdSense و Google Ad Manager می‌شود، در مرکز این موضوع قرار داشته است و طبق گزارش‌های سالانه این شرکت، درآمد از 31.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 31.3 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یافته است.

جلسات رسیدگی به این پرونده از روز دوشنبه در اسکندریه، ویرجینیا آغاز می شود. حمله 11 سپتامبر، تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پرونده گوگل در ویرجینیا در حالی مطرح می شود که گوگل اخیراً در دادگاه شکست بزرگی را متحمل شده است. یک قاضی منطقه کلمبیا حکم داده است که گوگل که سالانه میلیاردها دلار به شرکت هایی مانند اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی پیش فرض دستگاه هایی مانند آیفون باقی بماند، یک انحصار غیرقانونی است. اما قاضی اصلاحات مورد نیاز در این مورد را اعلام نکرد و دولت نیز مجازاتی را پیشنهاد نکرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال