اخبار اخبار اقتصادی

فروش جهانی خودروهای برقی صعود کرد اما رنگ بازار عوض شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، فروش جهانی خودروهای تمام برقی و هیبریدی در ماه آگوست به دلیل فروش بی سابقه در چین نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافت و این ماه به دلیل کاهش 33 درصدی، ضعیف ترین ماه از ژانویه 2023 بود. در اروپا.

کارشناسان انتظار دارند فروش امسال در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان، با یک سوم افزایش نسبت به سال گذشته به 10.5 میلیون دستگاه برسد، در حالی که فروش اروپا تقریباً با 3.1 میلیون دستگاه در سال گذشته برابری خواهد کرد.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر پس از چندین سال رشد قوی کاهش یافته است، زیرا مصرف‌کنندگان منتظر مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند یا جایگزین‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند، که باعث شده بسیاری از خودروسازان برنامه‌های برقی‌سازی خود را کاهش دهند.

داده ها نشان می دهد که خودروهای الکتریکی; خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ماه اوت 1.47 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته اند.

رویترز گزارش داد که فروش در چین در ماه اوت 42 درصد افزایش یافت و به رکورد بیش از 1 میلیون دستگاه رسید، در حالی که فروش در ایالات متحده و کانادا با 8 درصد افزایش به 0.16 میلیون دستگاه رسید. فروش سال به سال در اروپا 4 درصد کاهش یافت که با کاهش 23 درصدی در آلمان پس از کاهش یارانه‌ها کاهش یافت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال