اخبار اخبار سیاسی

عربستان نیز مانند عراق در سیاست همسایگی ما جایگاه ویژه دارد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با رسانه های سعودی درباره روابط تهران و ریاض اظهار نظر کرد.

عراقچی در گفت و گو با شبکه الشرق گفت: روابط ایران و عربستان چند سالی است که در مسیر بسیار خوبی قرار دارد و در مسیر بسیار خوبی پیش می رود.

وی ادامه داد: در گذشته مشکلاتی داشتیم و با کمک عراق و بعداً چین به از سرگیری روابط دوجانبه بازگشتیم و در چند سال گذشته این روابط با سرعت خوبی در حال گسترش بوده است.

یک دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه «مذاکرات و تبادلات سیاسی خوبی وجود دارد»، گفت که ایران و عربستان سعودی در حال رایزنی درباره مسائل منطقه هستند.

عراقچی همچنین اعلام کرد: همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور آغاز شده که البته از سایر ابعاد همکاری عقب‌تر است.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری ها در دولت جدید از جمله در زمینه اقتصادی گسترش بیشتری یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه سیاست دولت چهاردهم ایران مبتنی بر تقویت هر چه بیشتر روابط با همسایگان است، گفت: همانطور که عراق در سیاست همسایگی جایگاه ویژه ای دارد، عربستان نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. . .

عراقچی گفت: عربستان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه است و باید رابطه خوب و همکاری گسترده بین ایران و عربستان وجود داشته باشد و این موضوع مستلزم صلح و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران که با همراهی مسعود بدیشیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق سفر کرده بود، درباره اولین سفر رئیس جمهور گفت: آقای دکتر بدیشیان به دلیل اهمیت محله، بغداد را به عنوان اولین سفر خارجی خود انتخاب کردند ” سیاست برای ما

وی تاکید کرد که تهران به دنبال روابط بسیار خوبی با منطقه همسایه خود که شامل یک سری کشورها است، است.

عراقچی گفت: البته عراق به دلیل همسایگی جغرافیایی و به دلیل ارتباطات گسترده سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، مردمی و مذهبی به عنوان مقصد اول انتخاب شد.

یک دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه روابط ما با عراق روابطی گسترده و بلندمدت است، گفت: البته این روابط فراز و نشیب هایی داشته است اما در سال های اخیر شدت زیادی پیدا کرده و در حال حرکت است. یک جهت بسیار خوب

عراقچی اعلام کرد که ایران و عراق پس از همکاری های دوجانبه به تدریج در سطح منطقه وارد همکاری می شوند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال