اخبار اخبار اقتصادی

قیمت طلا به یک رکورد جدید دست خواهد یافت

تبلیغات بنری


قیمت طلا به رکورد جدیدی خواهد رسید

به گزارش مجله توژال؛ قیمت طلا در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم آمریکا برای سرنخ‌های بیشتر در مورد اندازه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بودند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2504 دلار و 5 سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم آمریکا برای سرنخ‌های بیشتر در مورد اندازه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بودند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2504 دلار و 5 سنت رسید. قیمت قراردادهای آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با کاهش 0.01 درصدی به 2532 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت طلا در 20 اوت به 2531 دلار و 60 سنت رسید.

معامله گران اکنون به احتمال 73 درصد دارند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده 25 واحد نرخ بهره را کاهش دهد و 27 درصد احتمال دارد که نرخ بهره 50 واحد کاهش یابد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
گزارش اقتصادی هفته گذشته آمریکا نشان داد که رشد اشتغال در این کشور در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بوده است. این بدان معناست که زمینه برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره آماده نیست.

سرمایه گذاران منتظر داده های CPI اوت هستند که قرار است امروز منتشر شود.

تحلیلگران بر این باورند که اگر تورم بیش از حد انتظار کاهش یابد، امید به کاهش 50 واحدی در نرخ بهره افزایش خواهد یافت و قیمت طلا را به رکورد جدیدی خواهد رساند. اما حتی اگر نرخ سود ۲۵ واحدی هم کاهش پیدا کند، تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.12 درصد افزایش به 28.69 دلار رسید و پلاتین با 0.06 درصد افزایش به 943.66 دلار رسید. / اطراف

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال