اخبار اخبار عمومی

حرکت قیمت فلز زرد با چشم‌انداز سیاست‌های پولی

تبلیغات بنری


حرکت قیمت فلز زرد از منظر سیاست پولی

به گزارش مجله توژال؛ طبق گزارش FX Street، طلا (XAU/USD) در روز سه شنبه حدود 2500 دلار معامله شد و در محدوده آشنای خود در چند هفته گذشته باقی ماند.

معامله گران به چشم انداز سیاست پولی و مسیر آینده نرخ بهره در ایالات متحده نگاه می کنند. زیرا این داده ها بر حرکت قیمت فلز زرد تاثیر می گذارد.

آمارهای مختلط اخیر مشاغل ایالات متحده، انتظارات بازار را مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را بیش از 0.50 درصد (50 واحد پایه) در نشست 18 سپتامبر کاهش دهد، مورد تردید قرار داده است.

این به نوبه خود تأثیر منفی بر طلا داشت. زیرا کاهش بیشتر نرخ بهره باعث جذابیت بیشتر این فلز گرانبها به عنوان دارایی بدون بهره برای سرمایه گذاران شده و در نتیجه از رشد قیمت طلا حمایت می کند.

طلا: تمرکز بر تورم و ژئوپلیتیک ایالات متحده

پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه، طلا کاهش یافت، زیرا اگرچه رقم اصلی نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده مشاغل کمتری نسبت به انتظار ایجاد کرده است، اما نرخ بیکاری از 4.3 درصد به 4.2 درصد رسید و رشد دستمزدها فراتر از انتظارات بود.

به طور کلی، این گزارش خاطرنشان کرد که بازار کار آنقدرها که قبلا تصور می شد بد نیست و تورم دستمزدها در حال افزایش است. در نتیجه، احتمال کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو از حدود 40 درصد به حدود 30 درصد کاهش یافت.

بررسی نوسانات فلز زرد در روزهای اخیر نشان می دهد که سطح قیمت طلا پس از یک جهش اولیه به سرعت تغییر کرد و هفته را در حدود 2500 دلار به پایان رساند. فلز زرد در روز دوشنبه اندکی کاهش یافت و به 2490 دلار رسید. سپس در روز سه شنبه، طلا کمی بالای 2500 دلار بازگشت.

سرمایه گذاران اکنون منتظر داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ایالات متحده برای ماه اوت هستند که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر خواهند شد که اطلاعات بیشتری در مورد انتظارات نرخ بهره ارائه می دهد. با این حال، تحلیلگران در مورد اینکه چگونه داده‌های تورم فعلی بر انتظارات سیاست‌ها تأثیر می‌گذارد، اختلاف نظر دارند، و برخی… جیم ریدرئیس تحقیقات کلان دویچه بانک اهمیت تورم را در مقایسه با داده های اشتغال نادیده می گیرد.

انتشار CPI ایالات متحده و شاخص قیمت تولیدکننده که برای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده است احتمالاً به پیشبرد این سناریو کمک می کند، اگرچه استخدام در حال حاضر مهم تر به نظر می رسد و گزارش اشتغال مختلط روز جمعه می تواند سوگیری را در هر جهت توضیح دهد.

به گزارش الجزیره نیوز، در جبهه خطر ژئوپلیتیکی، پس از بمباران اردوگاه غیرنظامیان آواره در جنوب غزه توسط اسرائیلی ها که در یک روز 33 نفر کشته شدند، درگیری ها در غزه در حال افزایش است. تلاش‌های آمریکا برای میانجی‌گری آتش‌بس در حال حاضر کمتر از چند روز پیش موفق است.

در عین حال، در نقطه داغ دیگر ژئوپلیتیک، یعنی اوکراین، با وجود دستاوردهای اوکراین در منطقه کورسک روسیه، نیروهای روسی همچنان شهر پوکروفسک، مرکز لجستیکی را در محاصره خود دارند.

به طور کلی، با توجه به وضعیت امن طلا، افزایش تنش ها احتمالاً از طلا حمایت می کند.

تحلیل تکنیکال

طلا (XAU/USD) همچنان در محدوده ای بین بالاترین قیمت خود یعنی 2531 دلار تا سطح دیگری در حدود 2475 دلار معامله می شود و در حال حاضر کم و بیش در میانه این محدوده معامله می شود.

فلز زرد احتمالاً تا زمانی که به طور قاطع از یک طرف شکسته شود، به معاملات بالا و پایین در این محدوده ادامه خواهد داد.

یک شکست قاطع می تواند با یک شمع سبز یا قرمز بلند همراه باشد که به وضوح در بالا یا پایین محدوده می شکند و سپس نزدیک به بالا یا پایین بسته می شود، یا سه شمع متوالی همرنگ که سطح را می شکند.

با این حال، روند بلندمدت طلا صعودی است که اندکی احتمال شکست صعودی را افزایش می دهد. طلا هدف صعودی 2550 دلاری دارد که در 14 آگوست پس از شکست اولیه از محدوده جولای تا آگوست تعیین شد. با فرض ادامه روند صعودی، این احتمال وجود دارد که در نهایت به هدف خود برسد.

شکستن بالاتر از سقف قیمت تاریخی 20 آگوست در 2531 دلار تأیید دیگری بر ادامه صعود به سمت هدف 2550 دلار است.

با این حال، اگر طلا به ضعف مداوم خود ادامه دهد، شکست قاطع به زیر سطح محدوده و بسته شدن به زیر 2460 دلار، چشم انداز را تغییر می دهد و نشان می دهد که این کالا ممکن است روند نزولی واضح تری را آغاز کند. شبکه طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال