اخبار اخبار فرهنگی

اجرای سرود با ارکستر زنده برای اولین بار

تبلیغات بنری


حمید جلیلی وی در گفت و گو با مجله توژال گفت: اولین جشنواره ملی سرود سحر در مهر ماه 1402 با استقبال حدود 700 گروه از سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد و مرحله منطقه ای آن در 4 شهر مشهد، اصفهان، میناب و تهران برگزار شد. . . اکنون تیم های راه یافته به مرحله نهایی با هدایت دبیرخانه جشنواره آثار خود را برای نمایش در مرحله نهایی جشنواره تولید کرده اند.

وی افزود: گروه های سرود برای اولین بار در جشنواره های کشوری باید آثار خود را با ارکستر زنده در مقابل داوران اجرا کنند. به همین منظور در ماه های اخیر یک ارکستر کاملا حرفه ای توسط دبیرخانه جشنواره تشکیل شده است و این ارکستر کار همه گروه ها را به گونه ای تمرین کرده است که اکنون برای اجرای زنده با هر گروه آمادگی کامل دارد.

جلیلی بیان کرد: به آموزش گروه های سرود نیز فکر کرده ایم و به همین منظور 28 گروه سرود که برای تمرین کار با ارکستر در تهران انتخاب شده اند، از 30 شهریورماه و مسابقه فینال در محل برگزاری مرحله نهایی به صورت زنده حضور خواهند داشت. این صحنه طی سه روز 23، 24 و 25 شهریور 1403 هجری شمسی در تالار رودکی برگزار می شود.

اجرای سرود ملی با ارکستر زنده برای اولین بار / جواد هاشمی عضو هیئت داوران جشنواره سرود فجر

دبیر اولین جشنواره سرود ملی فجر گفت: برای داوری مرحله نهایی و همچنین مرحله مقدماتی از اساتید حرفه ای و صاحب نظر در حوزه موسیقی و سرود دعوت شد و این بانو نیز شرکت کرد. شهلا ملانیآقایان، آقایان سید جواد هاشمی، مجید اخشابی و حمید اصغری افرادی هستند که نمایش های پایانی را قضاوت می کنند.

جلیلی در پایان گفت: اختتامیه این جشنواره با اهدای جوایز به گروه های برتر، تقدیر از تصویر ماندگار سرود و ویژه برنامه های 26 شهریور با حضور مسئولان در تالار الوحدت برگزار می شود. . و اهل فرهنگ و هنر.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال