اخبار اخبار ورزشی

نبرد صدرنشینان برای نزدیک شدن به جام جهانی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، تیم های امارات و ایران، سرگروه های گروه A، در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف یکدیگر خواهند رفت، امارات روز پنجشنبه با نتیجه 3 بر 1 مقابل قطر به برتری رسید و ایران در گروه A بازگشایی شد با نتیجه یک بر صفر میزبان خود قرقیزستان را شکست داد.

امارات تنها یک بار در جام جهانی شرکت کرده است که تاریخ آن به سال 1990 برمی گردد، زمانی که امارات توانست به جام جهانی صعود کند، اما در هر سه بازی خود شکست خورد تا آخرین رتبه مرحله گروهی را به خود اختصاص دهد. افزایش سهمیه قاره ها در جام جهانی پیش رو، اماراتی ها را برای دومین بار صعود به جام جهانی بسیار جدی کرده است.

مردان پائولو بنتو در طول رقابت های مقدماتی با 6 پیروزی و یک تساوی از 7 بازی خود بسیار تاثیرگذار بوده اند. امارات در دور قبل 19 گل به ثمر رساند و تنها 3 گل دریافت کرد. امارات در دور دوم مقدماتی با کسب 16 امتیاز از 6 بازی مقابل بحرین، یمن و نپال به راحتی صدرنشین گروه هشت شد.

فقط یک شکست به حریف مطلوب!

امارات تنها یک بار توانست ایران را شکست دهد و آن هم در سال ۱۳۷۶ بود که ایران در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شد. تک گل ایران در آن دیدار را حمید استلی به ثمر رساند.

ایران در 6 بازی اخیر خود مقابل امارات پیروز شده است. آخرین تقابل دو تیم به دی ماه 1383 برمی گردد که ایران در جام ملت های آسیا حریف خود را با نتیجه 2 بر 1 شکست داد.

شاگردان امیرقلینی با کسب 14 امتیاز از 6 بازی دور دوم مقدماتی در رده اول گروه پنجم قرار گرفتند. ایران در دور قبل با 5 برد و دو تساوی از هفت بازی به صعود خود رسید و در دو بازی مرحله گروهی نتوانست ازبکستان را شکست دهد.

ایران شش بار از جمله سه دوره گذشته در فینال جام جهانی حضور داشته است اما هرگز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. این بار با توجه به احتمال صعود تیم سوم در گروه ها، امیر قلعه نویی و تیمش به اتفاق بزرگی در جام جهانی 2026 فکر می کنند.

کایو کوندو احتمالا در صدر خط حمله امارات قرار خواهد گرفت. او تاکنون 9 گل برای کشورش به ثمر رسانده است. تهنون الظبی نیز در دیدار قبلی مقابل قطر خوش درخشید و شاید مثلث هجومی دیگر باشد و یحیی نادر دیگر ستاره خط هافبک امارات خواهد بود.

ایران هیچ نگرانی بابت مصدومیت بازیکنانش ندارد، بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم همان 11 بازیکنی که در بازی قبلی مقابل امارات شرکت کرده بودند نیز در ترکیب حضور دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال