اخبار اخبار اقتصادی

دیدگاه‌های خانم وزیر در حوزه ریلی

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، فرزانه صدیق امروز (دوشنبه) در مراسم تحلیف مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اساس راه آهن و ریل راه آهن در کشور ایران تمدن و بسیاری از سکونتگاه های زنده است. ایجاد شده توسط ترافیک راه آهن.

وی افزود: شاهکار مهندسی در حوزه راه آهن که با تلاش مهندسان ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد و در اختیار ملت ایران قرار گرفت به بخشی از هویت ملت ایران تبدیل شده است.

تصمیم وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل کریدورهای ریلی

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با نظر عالی مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت ژئوپلیتیکی و روابط ایران با کشورهای همسایه که بر تکمیل کریدورهای ریلی تاکید دارند، باید بر این موضوعات توسعه ای تاکید بیشتری شود.

صادق در ادامه گفت: همه مدیران در حوزه ریلی تلاش می کنند و اکنون کریدورهای ریلی باید با جدیت تکمیل شود و با توجه به اینکه در صورت تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال به مرز کشور در شرایط بحرانی قرار دارد. راهروها، اگر این کار را سریع انجام ندهیم، فرصت ها را هدر خواهیم داد.

نیاز به ارتقای منزلت و تعامل با کارکنان راه آهن

وی افزود: موضوع دیگر تعامل با کارکنان راه آهن است که تعامل با هزاران نفری که در این صنعت کار می کنند بسیار حائز اهمیت است و این تعامل باید با دقت و تامل بیشتر شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع دیگر تعامل با بخش خصوصی است و باید با انصاف تمام درها به روی تمام ارکان بخش خصوصی که در حوزه راه آهن فعالیت می کنند باز باشد و شرکت ها باید با هر کدام رقابت کنند. دیگر به منظور کار در این زمینه، و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی تر تقویت شود.

صادق تصریح کرد: نمی توان با برنامه های موجود در بودجه دولت برای راه آهن پیش رفت و به همین دلیل استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: حوزه راه آهن نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست می تواند به ایمنی حمل و نقل و بهبود مصرف انرژی دست یابد. بنابراین باید از ظرفیت های موجود حداکثر بهره برداری را برد.

لزوم افزایش سرعت حمل و نقل ریلی در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم انجام اقدامات جدی در حوزه حمل و نقل ریلی در حوزه بار، گفت: سرعت حمل و نقل ریلی نه در حوزه بار و نه در حوزه مسافر غیرقابل قبول است و افزایش می یابد و این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود.

صدیق تاکید کرد: ترسیم و تشریح واقعیت هایی که اکنون با آن مواجه هستیم مهم ترین اقدامی است که مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید انجام دهد و باید نقاط ضعف و چالش ها طبقه بندی و اولویت بندی شود تا چالش ها برطرف شود. در اسرع وقت و در این راستا تا حد امکان از بدنه راه آهن استفاده شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال