دیدگاههای خانم وزیر در حوزه ریلی
به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، فرزانه صدیق امروز (دوشنبه) در مراسم تحلیف مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اساس راه آهن و ریل راه آهن در کشور ایران تمدن و بسیاری از سکونتگاه های زنده است. ایجاد شده توسط ترافیک راه آهن.
وی افزود: شاهکار مهندسی در حوزه راه آهن که با تلاش مهندسان ایرانی و تعامل با مهندسان خارجی ایجاد و در اختیار ملت ایران قرار گرفت به بخشی از هویت ملت ایران تبدیل شده است.
تصمیم وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل کریدورهای ریلی
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با نظر عالی مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت ژئوپلیتیکی و روابط ایران با کشورهای همسایه که بر تکمیل کریدورهای ریلی تاکید دارند، باید بر این موضوعات توسعه ای تاکید بیشتری شود.
صادق در ادامه گفت: همه مدیران در حوزه ریلی تلاش می کنند و اکنون کریدورهای ریلی باید با جدیت تکمیل شود و با توجه به اینکه در صورت تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال به مرز کشور در شرایط بحرانی قرار دارد. راهروها، اگر این کار را سریع انجام ندهیم، فرصت ها را هدر خواهیم داد.
نیاز به ارتقای منزلت و تعامل با کارکنان راه آهن
وی افزود: موضوع دیگر تعامل با کارکنان راه آهن است که تعامل با هزاران نفری که در این صنعت کار می کنند بسیار حائز اهمیت است و این تعامل باید با دقت و تامل بیشتر شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع دیگر تعامل با بخش خصوصی است و باید با انصاف تمام درها به روی تمام ارکان بخش خصوصی که در حوزه راه آهن فعالیت می کنند باز باشد و شرکت ها باید با هر کدام رقابت کنند. دیگر به منظور کار در این زمینه، و توجه ویژه به بخش خصوصی باید قوی تر تقویت شود.
صادق تصریح کرد: نمی توان با برنامه های موجود در بودجه دولت برای راه آهن پیش رفت و به همین دلیل استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: حوزه راه آهن نقش بسیار مهمی در توسعه کشور دارد و علاوه بر دوستدار محیط زیست می تواند به ایمنی حمل و نقل و بهبود مصرف انرژی دست یابد. بنابراین باید از ظرفیت های موجود حداکثر بهره برداری را برد.
لزوم افزایش سرعت حمل و نقل ریلی در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم انجام اقدامات جدی در حوزه حمل و نقل ریلی در حوزه بار، گفت: سرعت حمل و نقل ریلی نه در حوزه بار و نه در حوزه مسافر غیرقابل قبول است و افزایش می یابد و این سرعت باید با اولویت بالا پیگیری شود.
صدیق تاکید کرد: ترسیم و تشریح واقعیت هایی که اکنون با آن مواجه هستیم مهم ترین اقدامی است که مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید انجام دهد و باید نقاط ضعف و چالش ها طبقه بندی و اولویت بندی شود تا چالش ها برطرف شود. در اسرع وقت و در این راستا تا حد امکان از بدنه راه آهن استفاده شود.
khabarfarsi به نقل از توژال