اخبار اخبار تکنولوژی

ایران پیشتاز علم شخصی‌سازی درمان بیماری‌ها در منطقه است

تبلیغات بنری


به گزارش گروه اقتصادی علم و آموزش ایران. پروفسور داریوش فرهود در آستانه این رویداد اولین همایش دارویی در ایران وی با اشاره به اینکه این همایش از 16 تا 18 مرداد 1403 هجری شمسی به صورت حضوری در سالن همایش های الرازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود، افزود: در واقع با کمک فارماکوژنتیک می توان داروی مناسب و اختصاصی برای هر بیماری.

وی افزود: به عبارتی درمان برای افراد در نظر گرفته شده است به عنوان مثال اکنون در ایران برای زنان مبتلا به سرطان سینه با کمک بافت ها و نمونه های خون، یک دستگاه GNS برای ژن سرطان (بیش از 600 ژن وجود دارد). برای (سرطان سینه)) شناسایی شده و داروی مناسب به بیمار داده می شود.

پروفسور فرهود در تعریف واژه فارماکوژنتیک گفت: فارما به معنای دارو و ژنتیک به معنای ژنتیک با کمک این علم می توان ژن عامل بیماری را شناسایی کرد و داروی موثری برای درمان آن تولید کرد. “

ایران پیشرو در زمینه فارماکوژنتیک در منطقه محسوب می شود

رئیس اولین همایش بین المللی فارماکوژنتیک در ایران با اشاره به اینکه فارماکوژنتیک برای درمان همه بیماری ها کاربرد دارد، گفت: در حال حاضر ایران در این علم پیشگام است و تعدادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به این روش درمان شده اند.

پروفسور فرهود در توضیح فارماکوژنتیک گفت: نمودار بیولوژیکی نیز برای تشخیص آنتی بیوتیک موثر در درمان عفونت ها ایجاد می شود و با کمک این علم داروی موثر در اختیار بیمار قرار می گیرد. فرد به ژنتیک بیماری بستگی دارد یا به عبارتی درمان شخصی است.

وی با بیان اینکه همایش فارماکوژنتیک برای اولین بار در ایران به صورت حضوری برگزار می شود، تصریح کرد: این همایش با توجه به محورهای اصلی تخصصی 10 پنل شامل کودکان، غدد درون ریز، متابولیسم و ​​زنان برگزار می شود و سایر موضوعات آن مورد بحث قرار گرفت. سیاست گذاری، مدیریت، برنامه ریزی و بیمه در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ایران در علم درمان شخصی سازی شده بیماری ها در منطقه پیشگام است

پدر علوم ژنتیک ایران از حضور حدود 60 استاد از رشته های مختلف به عنوان روسای کمیته ها در این همایش خبر داد و تاکید کرد: شرکت های دارویی و آزمایشگاه ها نیز نقش مهمی در گسترش این علم دارند.

وی با بیان اینکه چهار گروه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های متابولیک مانند چاقی، دیابت و بیماری‌های روانی 80 درصد از بودجه دولت را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: استرس و خشونت موتور فعال‌کننده ژن این بیماری‌ها هستند. و با کمک فارماکوژنتیک می توانیم درمان موثر، ارزان و بسیار کارآمدی را برای بیماران به دست آوریم.

بیمارستان هایی که برای درمان برخی بیماری ها نیاز به استفاده از فارماکوژنتیک دارند

رئیس اولین همایش بین المللی فارماکوژنتیک در ایران همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از بیمارستان های کشور متقاضی استفاده از فارماکوژنتیک برای درمان بیماری ها هستند، افزود: می بینم که چشم انداز این حوزه علمی امیدوارکننده است. مخاطبان این همایش کارشناسان و حتی دانشجویان علوم پایه و زیست شناسی هستند تا از این پس با این علم آشنا شوند.

پروفسور فرهود ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دروسی در دانشگاه های دولتی تدریس شود.

وی همچنین اخلاق را سرچشمه همه مشکلات و موضوع همه ادیان دانست و مابقی شعائر و جشن های دینی است و افزود: در حال حاضر کمیته اخلاق در ژنتیک در سازمان جهانی بهداشت وجود دارد که در آن 4 اصل وجود دارد. استقلال، منفعت، نازیسم و ​​عدالت.

پدر علم ژنتیک ایران در تشریح اصل اول گفت: بر اساس آن، هر بیماری حق دارد پزشک خود را بپذیرد و آن را درمان کند و مشاوره پزشکی نباید جهت دار باشد، بلکه بیمار باید از همه گزینه های درمانی و بیمار باید آنها را به میل خود انتخاب کند.

وی درباره اصل دوم نیز گفت: بر اساس این اصل، هر کار یا دارویی که به بیمار داده می شود باید دارای منافع مادی و اجتماعی جاری و بلندمدت باشد. طبق اصل سوم، هر دارویی دارای مزایا و معایبی است و در درمان باید فواید دارو از مضرات آن بیشتر باشد.

پروفسور فرهود در خصوص اصل چهارم بر برخورد عادلانه با بیماران تاکید کرد و افزود: البته این اصل در مطب صدق می کند اما به طور کلی ثروتمندان خدمات درمانی بهتری دارند.

به گزارش روابط عمومی اولین کنفرانس بین المللی فارماکوژنتیک در ایران، این کنفرانس از تاریخ 16 لغایت 18 فروردین 1403 به صورت حضوری و با حضور متخصصان مجرب و به نمایندگی از کشور در سالن همایش های رازی ایران برگزار می شود. دانشگاه علوم پزشکی ایران.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال