اخبار اخبار ورزشی

خوب، بد، زشت‌ با پیاتزا؛ از نام بزرگ تا مربی پروازی و خطر رفقای دلال

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، میلاد تقوی سرانجام به وعده خود عمل کرد و با یک مربی مطرح خارجی برای نیمکت نشینی تیم ملی والیبال به توافق رسید. روبرتو پیاتزا در شرایطی این سمت را برعهده گرفت که به نظر می رسید اولین انتخاب فدراسیون والیبال مندس آرژانتینی است نه او. اما مذاکرات با مندس به بن بست رسید تا پیاتزا سیزدهمین مربی تیم ملی والیبال در 20 سال اخیر شود.

اینکه پیاتزا در والیبال ایران موفق شود یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل باید موفقیت یا عدم موفقیت این مربی را امری نسبی دانست. اما درباره این مربی نظریه ها و بحث هایی وجود دارد که هر کدام می تواند تاثیر منفی یا مثبتی بر عملکرد او بگذارد.

شکی نیست که پیاتزا مربی برجسته ای در والیبال ایران است. این امتیاز می تواند به نفع تیم ملی باشد. چون همیشه یک تئوری در مورد این تیم وجود داشت که نافرمانی تیم ملی بود.

خوب، بد، زشت با عرصه; از نام بزرگ تا مربی پرواز و خطر همراهان دلال

نام پیاتزا با تمام والیبالیست های مطرح ایران گره خورده است و این می تواند راه حلی برای مشکل بازیکن سالاری در والیبال ایران باشد. هرچند والیبالیست های جوان ایرانی به تبعیت از بازیکنان چند سال اخیر این تیم، گاهی رفتارهایی از خود نشان می دهند که نشان می دهد هدایت تیم ملی والیبال نسل به نسل منتقل می شود، اما این می تواند چالش بزرگی را برای پیاتزا رقم بزند.

چیزی که در مورد پیاتا مرموز است این است که او تا دو سال آینده همزمان سرمربی میلان ایتالیا خواهد بود و اگرچه این امر در والیبال بین المللی رایج است، اما می تواند برای تیم ملی والیبال ایران مشکل ایجاد کند بزرگ محسوب می شود و شاید به عنوان یک مربی دست کم گرفته شده در والیبال ایران خدمت کند. این تیم شرایط خوبی ندارد و لازم است سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را برای تغییر رفتار این تیم متمرکز کند. تصور اینکه پیاتزا با انرژی ای که برای تیم ملی هلند گذاشت می تواند در تیم ملی ایران موفق شود غیرممکن است.

اما قسمت تلخ ماجرا، شبهات مربوط به رابطه این مربی با دلالان است. این موضوع از آنجا مشهود بود که در دو نوبت یکی پس از استعفای بهروز آتای از هدایت تیم ملی و دیگری در ماه های گذشته که فدراسیون والیبال بایز برکنار شد، دلالان تلاش زیادی کردند بیازا به فدراسیون والیبال ایران.

خوب، بد، زشت با عرصه; از نام بزرگ تا مربی پرواز و خطر همراهان دلال

ترس دیگری که در مورد پیاتزا وجود دارد به پیشنهاد عجیب او برای فدراسیون والیبال مربوط می شود. او قبل از المپیک پاریس به فدراسیون والیبال ایران پیشنهاد کرد که همزمان هدایت تیم های هلند و ایران را بر عهده بگیرد و این کار را مخفیانه انجام دهد.

اگر در چهار سال آینده یکی از فدراسیون های والیبال چنین پیشنهادی را به پیاتزا بدهد که همزمان هدایت تیم دیگری را برعهده بگیرد، بعید است این مربی آن را قبول نکند. اگر این اتفاق بیفتد، تصمیم پیاتزا می تواند به عنوان خیانت به تیم ملی تلقی شود. او با پذیرش پنهانی هدایت تیم ملی ایران قصد داشت به هلندی ها خیانت کند.

فدراسیون والیبال باید امنیت تیم ملی والیبال را چه از نظر خطر دلالان و چه احتمال عدم رعایت پیاتزا تضمین کند. انتصاب یک مربی برجسته خارجی کار سختی بود که فدراسیون والیبال بر عهده گرفت. اما سخت ترین کار مدیریت این مربی از سوی فدراسیون والیبال است تا او فقط طبق قراردادش به تیم ملی ایران خدمت کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال