اخبار اخبار سیاسی

واکنش گوترش به کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بازیابی اجساد اسرای صهیونیستی یادآور ضرورت آزادی تمامی اسرا و پایان دادن به «کابوس جنگ» در ایران است. نوار غزه .

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای ارتش با همکاری سرویس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه برکنار شدند. محلی که اجساد 6 اسیر صهیونیست از یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا شد و آنها را بازگرداند. کشته شدن این شش زندانی انتقادات زیادی را در سرزمین های اشغالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و اعتراضات گسترده خانواده های زندانیان به دنبال داشت.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته بود: سه تن از زندانیانی که اجسادشان پیدا شد در فهرستی بودند که حماس با آزادی آنها در دوم جولای موافقت کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که این رژیم ممکن است چهار تن از این اسیران را بر اساس قرارداد تبادل اسرا با حماس آزاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم با وجود موانعی که بر سر راه تبادل اسرا وجود دارد، متعهد به دستیابی به توافق برای آزادی بقیه اسرای صهیونیست در غزه است.

نتانیاهو مدعی شد: تلاش ها برای آزادی زندانیان از دسامبر ادامه دارد. اسرائیل مذاکرات گسترده ای انجام داده است، اما حماس با هرگونه مذاکره واقعی و هر پیشنهادی مخالف است.

پیش از آن، عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، تایید کرد که مسئولیت شهادت اسرای اسرائیلی در غزه بر عهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نابودی و طفره رفتن اصرار دارد. توافق آتش بس این مسئولیت نیز بر دوش دولت آمریکاست زیرا از این حملات حمایت می کند و در آن شرکت می کند.

الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می کشد رژیم اشغالگر است که این کار را با سلاح های آمریکایی انجام می دهد. زندانیانی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند. اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می خواهد جان زندانیان را نجات دهد باید از حمایت مالی و تسلیحاتی خود از دشمن صهیونیستی دست بردارد و رژیم اشغالگر را برای توقف فوری تجاوزات خود تحت فشار قرار دهد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال