اخبار اخبار فرهنگی

محمد علی بهمنی آسمانی شد

تبلیغات بنری


محمدعلی بهمنی آسمانی شد

به گزارش روزنامه توژال خبرگزاری شعر ایران-ترنا: عباس سجادی، سخنگوی رسمی ستاد استاد محمدعلی بهمنی دقایقی پیش از درگذشت این شاعر بزرگ خبر داد.

به گفته وی، اگرچه پزشکیان در آخرین لحظات تلاش کردند تا وضعیت استاد را با احیای قلبی ریوی تثبیت کنند، اما پس از دو بار عمل احیای قلبی ریوی، این امر میسر نشد و استاد محمدعلی بهمنی حوالی ساعت 23 امروز جمعه درگذشت. نهم شهریور.

حرکت به سمت زندگی محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی (زاده ۷ فروردین ۱۳۲۱ – درگذشته ۹ خرداد ۱۴۰۳) شاعر و غزلسرای مشهور ایرانی بود که همیشه موضوع اصلی عشق او بود.

او در قطار به دنیا آمد و در شناسنامه اش به عنوان «متولد دزفول» ثبت شد پس از انقلاب به تهران آمد و در سال 1363 مجدداً عازم بندرعباس شد. بهمنی مسئول چاپخانه بندرعباس و مدیر «شیشیکا» (به گویش بندرعباسی به معنی داستان) در بندرعباس بود.

اولین شعر استاد بهمنی در سال 1330 در حالی که تنها 9 سال داشت منتشر شد.

در سال 1345 هجری شمسی برنامه صفحه شعر را با همکاری شبکه منطقه خلیج فارس ارائه کرد. بهمنی در سال ۱۳۷۴ همکاری خود را با هفته نامه هرمزگان نیوز آغاز کرد. استاد بهمنی در سال 1378 غزل سرای نمونه کشور شد و در سال 1385 در اولین جلسه جشنواره شعر فجر به همراه حسین منزوی در بخش شعر کلاسیک برگزیده و در فهرست شعر ماندگار قرار گرفت. ارقام

بسیاری از اشعار او توسط خوانندگان معروفی مانند خرچنگ در باتلاق خوانده شده است

در این عصر آدم های احمق

موفق باشید شایعه پراکنی

چگونه لحظه ام را توصیف کنم؟

برای بسیاری از رویاپردازان شکاک

به اقامت یک شبه خرچنگ های باتلاقی

نحوه رقصیدن ماهی توری

بالغ ها چقدر عجیب و بی انتخاب هستند

در پای چمن در پارک فرهنگی

تو به کمالی رسیده ای که چیزی جز حقیقت نیست

کمال برای من کمال است

من هنوز زنده ام و بقای من خاری است

به غیرانسانی محدود انحطاط

اولین مجموعه محمدعلی بهمنی با نام باغ لعل در سال 1374 توسط انتشارات بامد منتشر شد و پس از آن بسیاری از آثار او به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه «گاهی دلم برای خودم تنگ می شود» و «شاعر شنیده می شود»، دو اثر معروف کارنامه بهمنی نیز به چاپ دهم رسیده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال