اخبار اخبار سیاسی

ناامید از دولت بایدن؛ خانواده زندانی آمریکایی برای مذاکره با طالبان وارد عمل شدند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، وال استریت ژورنال نوشت که جورج تیلور، نماینده خانواده جورج گلاسمن، آمریکایی زندانی در افغانستان، به کاخ سفید اطلاع داده است که قصد دارند با رهبران ایران گفتگوی مستقیم داشته باشند. این جنبش برای آزادی او در دوحه قطر است

تیلور در ایمیلی که هفته گذشته به مقامات ارشد آمریکایی از جمله جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و راجر کارستنز، مذاکره‌کننده اصلی این کشور ارسال شد، نوشت: «ما در حال نهایی کردن نشستی در دوحه با طالبان با هدف تلاش برای آزادی جورج هستیم. رهایی گروگان .

به گزارش وال استریت ژورنال، خانواده این زندانی طالبان آمریکایی با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باقی نمانده، در حال بررسی برای یافتن راه های دیگری برای آزادی گلزمن هستند.

وکیل خانواده، دولت آمریکا را متهم کرد که به پرونده جورج گلاسمن اهمیتی نمی دهد و او را تنها گذاشته و وضعیت سلامتی او را بدتر می کند. او به دولت واشنگتن نوشت: «شما باید رهبری و شجاعت لازم را برای تسهیل آزادی جورج نشان دهید.

گلزمن، کارمند مکانیک در خطوط هوایی آمریکایی دلتا، در دسامبر 2022 در افغانستان دستگیر شد. وزارت امور خارجه ایالات متحده 10 ماه بعد او را به عنوان بازداشت ناعادلانه طبقه بندی کرد و به دولت اختیارات گسترده ای برای آزادی او داد. اما خانواده وی اکنون می گویند که اطلاعات و همکاری چندانی از دولت بایدن برای آزادی او دریافت نکرده اند و در نتیجه خود با طالبان تماس گرفته اند و امیدوارند مذاکرات با این جنبش را پیش ببرند.

دفتر کارستنز در وزارت خارجه آمریکا و شورای امنیت ملی کاخ سفید به تیلور، مدیر خطوط هوایی دلتا، گفت که هرگونه ملاقات بین خانواده گلزمن و طالبان، تلاش‌ها برای آزادی او را پیچیده‌تر می‌کند و مقامات ایالات متحده می‌خواهند یک جلسه را برگزار کنند. دیدار با اعضای طالبان

این گزارش حاکی از تنش بین خانواده های آمریکایی های زندانی در خارج از کشور و دولت واشنگتن در ماه های پایانی دولت بایدن است. دلیل این تنش این است که خانواده‌های این زندانیان همچنان خواستار اطلاعات به‌روز شده درباره تلاش‌های واشنگتن برای آزادی آنها هستند، اما دولت بسیاری از رویه‌های خود را مخفی نگه داشته تا مذاکرات خود را ادامه دهد. اما برخی از این خانواده ها معتقدند زندانیان معروف تقریبا تمام توجه رسانه ها و رئیس جمهور آمریکا را به خود معطوف کرده اند و رسیدگی به موضوع زندانیان آمریکایی در اولویت است، اما دولت بایدن با این موضوع موافق نیست. . نظر

الکساندرا گلزمن، همسر جورج، گفت که او نگران است که نام همسرش از سوی دولت در اولویت کمتری قرار گرفته باشد. او در ماه ژوئیه در نامه ای به جو بایدن نوشت: «ما جزو ثروتمندان و معروف ها نیستیم. من از شما می‌خواهم که شخصاً در پرونده جورج دخالت کنید و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن او به خانه انجام دهید.»

اما هنوز مشخص نیست که آیا بایدن اصلاً این نامه را خوانده است؟ تیلور گفت که دیدار خانواده گلزمن با طالبان تا بعد از دیدار بعدی مقامات آمریکایی با حاکمان افغانستان موکول شده است، اما اگر خانواده وی پیشرفتی در آزادی این آمریکایی نبینند، به قطر سفر کرده و با نماینده طالبان دیدار خواهد کرد.

خانواده رایان کوربت، آمریکایی دیگر که در سال 2022 توسط طالبان دستگیر و در همان سلول گلزمن نگهداری می‌شد، نیز چندین بار از دولت واشنگتن خواستند که به پرونده او توجه بیشتری کند. خانواده محمود حبیبی، شهروند آمریکایی دیگر که در سال 2022 پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده ناپدید شد، نیز چنین درخواستی را ارائه کردند. اف بی آی معتقد است که حبیبی در زندان های نظامی یا نیروهای امنیتی افغانستان است.

طالبان گفته اند که گلزمن و کوربت قانون را نقض کرده اند، اما هنوز در مورد حبیبی علنا ​​اظهار نظر نکرده اند.

دولت ایالات متحده همچنین تشخیص داد که گلزمن و کوربت به اشتباه زندانی شده اند. این وضعیتی است که در آن دولت آمریکا می تواند منابع بیشتری را برای مذاکره درباره آزادی آنها اختصاص دهد. اما این دولت به دلیل نامشخص بودن وضعیت حبیبی چنین وضعیتی را برای وی مشخص نکرده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال