اخبار اخبار اقتصادی

۴.۵ همت مطالبات دارو و شیرخشک به حساب ذی‌نفعان نهایی پرداخت شد

تبلیغات بنری


4.5 مطالبات دارو و شیرخشک به ذینفعان نهایی پرداخت شده است

به گزارش توژال سازمان هدفمندسازی یارانه ها، سازمان هدفمندسازی یارانه ها در اجرای جزء 2 بند (الف) تبصره 8 قانون بودجه 1403 کل کشور، طرح و بودجه یارانه دارو را ابلاغ و تخصیص داده است. بر اساس اطلاعیه سازمان های بیمه گر، اعتبارات شیرخشک برای طرح دارووار واریز شده است که شامل بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به هزینه ذینفعان نهایی (داروخانه ها) می شود.

پرداخت اعتبارات طرح دروار به سازمان بیمه سلامت توسط سازمان هدف حمایتی در مجموع بالغ بر یک هزار و 740 میلیارد تومان بوده که 1.5 میلیارد تومان آن سهم پرداختی به داروخانه ها بوده و این مبالغ تا پایان متکی به اسناد وصول بوده است. خرداد 1403 محاسبه و به حساب داروخانه واریز شد.

مبلغ 680 میلیارد تومان نیز بابت مطالبات خرداد و تیر 1403 چرخاشک بر اساس مدارک واصله محاسبه و پرداخت شد.

بر اساس این گزارش، تخصیصات طرح دروار پرداختی به سازمان تامین اجتماعی از سوی سازمان هدفمندی مزایا در مجموع 2.46 میلیارد تومان بوده که 2.140 میلیارد تومان آن سهم پرداختی به داروخانه ها است. این پرداخت بر اساس مدارک دریافتی توسط پشتیبانی هدف محاسبه و توسط این سازمان به حساب داروخانه واریز شده است.

مبلغ 2900 میلیارد تومان به مراکز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح جهت پرداخت اعتبارات طرح داروور پرداخت شد. مابقی مطالبات بر اساس منابع به دست آمده، ابلاغ و تخصیص برنامه، سازمان بودجه و مستندات ارسالی موسسات بیمه ای پرداخت خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال