اخبار اخبار تکنولوژی

دانشمندان آمریکایی روند پیری را معکوس کرد

تبلیغات بنری


دانشمندان آمریکایی روند پیری را معکوس کردند

به گزارش مجله توژال؛ ویروس های باستانی که DNA آنها هزاران سال است در ژنوم انسان در گردش بوده است، می توانند عامل بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن باشند.

دانشمندان آمریکایی برای اولین بار ثابت کردند که می توانند از این DNA ویروسی به نام “Retroelement” برای پیش بینی سن سلول های انسانی با دقت بالا استفاده کنند.

در سال های اخیر، این DNA به ظاهر غیرفعال با همه چیز از الگوهای خواب و شکل گیری حافظه گرفته تا اختلال دوقطبی مرتبط بوده است. اکنون، دانشمندان با توانایی جدیدشان برای ردیابی سن افراد از طریق این DNA ویروسی باستانی، قصد دارند بررسی کنند که آیا درمان های ضد ویروسی جدید می توانند پیری را با از کار انداختن بدترین ژن های ویروسی معکوس کنند یا خیر.

تحقیقات جدید از خواص ناشناخته قبلی این DNA ویروسی باستانی استفاده می کند و یک ساعت بیولوژیکی برای ردیابی سن افراد بر اساس تغییرات شیمیایی در DNA ایجاد می کند. محققان بر این باورند که درمان‌های ضدرتروویروسی جدید، مشابه درمان‌های مورد استفاده برای مبارزه با HIV و ایدز، ممکن است روزی به معکوس کردن علائم پیری کمک کند.

دکتر مایکل کورلی، دانشیار ایمونولوژی در کالج پزشکی ویل کورنل و یکی از محققان این پروژه گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که ساعت‌های رتروگراد جنبه‌های ناشناخته پیری بیولوژیکی را ثبت می‌کنند.

در قلب این روش جدید تشخیص سن، فرآیندی به نام “متیلاسیون” وجود دارد که در آن بخش هایی از یک رشته DNA با مخلوطی از اتم های کربن و هیدروژن به نام “گروه های متیل” مبادله می شود. گروه متیل یک برچسب شیمیایی است که این ژن را فعال می کند.

به نظر می رسد تغییر این علائم شیمیایی در برخی از باستان های ویروسی با التهاب، بی ثباتی ژنوم و برخی بیماری های مرتبط با سن مرتبط باشد. کورلی گفت: “فعال شدن مجدد این عناصر خاص با افزایش سن افزایش می یابد و ممکن است منجر به علائم بیولوژیکی پیری شود.”

در این تحقیق جدید از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده شد که توسط شرکت پزشکی مستقر در کنتاکی TruDiagnostic برای ردیابی متیلاسیون DNA توسعه یافته است. مدل یادگیری ماشینی این شرکت بر روی داده های DNA از حدود 12670 نفر بین 12 تا 100 سال آموزش دیده است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که هشت درصد از ژنوم انسان از ویروس ها تشکیل شده است. مانند عناصر جدید ویروسی که در قلب این تحقیق جدید قرار دارند.

روش دکتر کورلی و همکارانش نتایج امیدوارکننده ای را در دو زمینه نشان داده است.

1. این روش به آنها کمک کرد تا با دقت بیشتری تعیین کنند و ثبت کنند که چه زمانی سن بیولوژیکی و تقویمی افراد متفاوت است.

2. به نظر می رسد تحقیقات آنها اثر ضد پیری مرتبط با داروهای ضد رتروویروسی، مانند داروهای مورد استفاده برای درمان بیماران ایدز را نشان می دهد.

تیم تحقیقاتی اکنون امیدوار است که مطالعات جدیدی را آغاز کند تا ببیند آیا این درمان‌ها می‌توانند همان اثر ضد پیری را در افرادی که قبلاً با HIV یا سایر ویروس‌های سرکوبگر سیستم ایمنی مواجه نشده‌اند، داشته باشند.

به گفته محققان، گام بعدی آنها انجام یک مطالعه طولانی مدت بر روی افرادی است که چنین درمان هایی را دریافت می کنند تا از طریق درمان هایی به نام “پیشگیری قبل از مواجهه” از خود در برابر HIV در آینده محافظت کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال